IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, January 27, 2010

Baby oh baby

selamat pagi!!!!

later2 la aku update psl tutttt ye..meh aku nk story pasal baby dlm peyot ni..
tak sabar nk tggu monday ni nk gi check up..kalo ikot kiraan time tu 16weeks..debar nye nk tgk baby..rindu pn ye gak..rse tak puas tgk scan ari tu..

ramai org tny aku, "eh ade rse gerak2 tak baby??"
sumpah korg..aku tak dpt nk pasti kan rse dia camne..agaknye kecik sgt lg kot..tp ade la aku rse mcm perot aku "gruk..gruk.." dlm hati aku berkata "angin kot.." hahhaaaa


tak sabar gk nk rse yg mcm korg ckp tu..lagi 1 perot aku ni mmg tak besar sgt..sbb aku compare kan ngan gambar2 perot ibu ngandung yg sewaktu ngan aku, perot aku ni mmg tak nmpk sgt..lega gak la sbb aku ade lg 5bulan aku nk kendong baby..kalo awal2 ni da besar patah pinggang aku kang

berat aku pn tak naik lg secara mendadak..last 3months mmg berat aku turun smp 48kg (b4 ni berat aku 53kg)..so masuk minggu ni aku timbang baru naik 50kg..aku rse mmg nxt month akan naik..dan naik..dan naik..hahhaaa ready ko syana!!!

selera makan aku pn da semakin ok even tak sepenuhnye..tp jgn la slack sket smp masuk angin..masuk angin jek menahan la ko uwek..uwek..
mmg tak bleh lapar langsung..kalo da start uwek tu mmg aku lemau je la..mmg potong stim abis la..udang, daging mmg aku tak tertelan..padahal b4 ni aku ni jenis tolak kayu & batu jek..sume aku belasah :p

*ape2 pn aku bersyukur setakat ni aku still bleh buat aktiviti mcm biasa..iskhh aku tak dpt byg kalo aku dok msk sepital melepek mcm kak phira dulu..huhu syukurr!!!!!




eh korg, aku nk tny la..pernah tgk tak vitamin ni?? korg kalo tau price kt tempat korg btau ye..kt farmasi umah aku mahal jek aku rse..huhu ke mmg stendet price dia gini
bleh plak PUSRAWI Kota Dsara takde vitamin ni..kalo tak bleh jek dpt free (ateee guna GL)

18 comments:

Diarihatiku1976 said...

syana ..kejap je ko dah 4 bulan ekk ...

Anonymous said...

dulu time aku g checkup doc tanya ada x rasa bb gerak2 time tu dah 4mth aku ckp xde doc ckp mayb kita xpasan pasai kita sebok wat keje cuba ko amik masa yg tenang2 mcm time nk tido ke ko rasa ada tak dia gerak2

mAr@ZiEy said...

Syana..ko wajib tayang gmbr scan baby ko tu..aku plak yg teruja..hehehe

ezzati said...

50kg???ringannye tuu

rasp said...

wah best tul u tak naik byk...
senang nak maintain lepas bersalin nanti...
sis, murah banget rege tu...
kat kl dlm rm70 ke rm80 tau...
it's gud for the baby....
u take care ya!

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

ok apa .. senang nak turun berat nanti .. mcm kita plk awal2 perut dah nmpk nyata dah .. ha..ha.. hujung2 nak due .. mmg x larat bwk perut dah ;-)

Atie.Rashid said...

syana..aku dulu makan vitamin ni la... paksu aku yg DR tu bg free..aku xtaula price nye...hehehehe

Ami said...

ala perut besar tak besar tak kisah,janji sehat kan?ami plok dr advise suh stop amik vitamin yg ade iron jap sekarang sebab asal mkn vitamin tue jer muntah teruk mmg melepek cam sayur la huhu

M@L@ said...

jgn risau berat naik... nanti time pantang mesti leh turun blik...

M@L@ said...

jgn risau berat naik... nanti time pantang mesti leh turun blik...

++eden|essey++ said...

syana jap jek dh 4 bulan....xlamer lg tuh..sabor k...vitamin tuh dulu ako nk beli gaks..tp tgk harga mak aii mahainya..xjd nk beli...beli obimin je lar...tuh pon ngadung kali ni males tul nk amik ubat ngan susu anmum....buat apa pon males....penat jek...

rase2 nya kan syana ko ngandung bb gurl nie...hihihi...juz tekaan je..

Liana Manjaku said...

Syana vitamin tukan bagus utk syana dan baby. Rasanya kat farmasi biasa ada jual dalam 50++. Masa husna dulu bila kat klinik pakar RM 55. Bila kat farmasi belakang opis kita RM 45 ajer... Harga sekarang ni tak pasti ler pulak.

Kejap jer lah kan... tak sabo nak tengok peyot syana... Cam kimm dulu 6 bulan masih ok lagi. boleh pakai baju kurung.

Anonymous said...

kak syana...bestnye la dpt naik smpi cmtu..lyz baru dpt naik 0.2kg...ni dh 5 bln nie..gynea dh bising...rasanye dh mkn byk da tp xnaik pon...ahaha...

besa la kita anak sulung xnmpk tang perut tuh...cm lyz ni ramai gk kata kecik la ape la tp lyz rasa cm besau giler dh perut ni..hehe...xpe..yg pntg baby n mommy sihat walafiat...chayok2...


p/s - gap kita sebulan je kn...nanti dpt leh kita pntg sama2...cewah!

Anonymous said...

kak syana...bestnye la dpt naik smpi cmtu..lyz baru dpt naik 0.2kg...ni dh 5 bln nie..gynea dh bising...rasanye dh mkn byk da tp xnaik pon...ahaha...

besa la kita anak sulung xnmpk tang perut tuh...cm lyz ni ramai gk kata kecik la ape la tp lyz rasa cm besau giler dh perut ni..hehe...xpe..yg pntg baby n mommy sihat walafiat...chayok2...


p/s - gap kita sebulan je kn...nanti dpt leh kita pntg sama2...cewah!

mama_umar_maryam said...

rindukan nk tgk bb mase scan,sebulan sekali tuu...ade kwn aku gile sket,sebulan smpi 2x scan sbb rindu tgk bb,vitamin tu mmg amik dr time umar dulu,rege?hmm,ikut tmpt kot..aku bli kdg dpt rm60+,kdg 50+

shakeymirza said...

vitamin tu mmg mahal la syana..sy masa peknenkan ayel dulu pun makan vitamin tu jugak..tapi masa tu xla mahal macam skang ni..dalam rm50 kot..pastu sebotol tu je la utk 9 bulan..keh3...

org kata vit ni bagus tuk iq baby...=)

ALoNa CintamaniszLite said...

hepinya syana bercerita..
akak harap syana dan baby sihat, ye..

cik helena said...

gembire kite dengar kak..jadi tak sabar nih!!