IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, May 25, 2010

Makanan Arab

malam tadi berjaya ikot syarul gi kedai Arab kt Jalan Ampang nun
nasib la tak susah sgt nak mencari *tipu*

nama kedai Al-Andalus



kami try Arab pny arak.eh ye ke arak.hahaa tapi takde akohol la
aku amik stoberi, syarul epal
dia ade 7 flavor
sebotol RM3 jek



pastu order AYAM MANDI
portion sgt besar.mmg cukup utk 2 org
tapi aku tak abis pn.syarul pn tak bleh nk masuk da part aku.sbb mmg banyak sgt
ayam dia bg 1/2
RM25 sepinggan


tempat dia sgt havoc. ramai budak2 lepak sambil isap shisha
price dia pn ok la.ade yg murah ade yg mahal
so pandai2 pilih la :-)
tp yg pasti portion adelah besar



ye aku tau, aku gemok :p
tak yah btau ye. tq

aku terkilan sbb tak dpt try food len.sbb menu dia takde description
so tak paham sgt.tgk gambar pn mcm tak pasti ape benda tu
nk tny waiter dia sume mcm blur2 jek.dok terkejap sana sini
sbb ramai org kan

*jalan ke sana:
-dari KLCC (klcc belah kanan ko), kan depan sket ade trafic lite simpang 4 besar tu
yg ade Fish Mahanttan belah kiri.

-ko teros jek lepas lampu hijau

-pastu belah kiri ade balai polis (aku lupe balai ape) tp dekat la ngan trafic lite tu

-ko slow2 nnt ade simpang msk kiri (kawasan perumahan) taman sejahtera tak silap aku
pastu ko teros jek

- nnt smp simpang 3 mcm ade flat kt depan tu.ko belok kiri.pastu ko terossssss smp la snmpk kedai ni.mmg byk kedai Arab kt situ.
pandai2 la ko nk pilih mana :-)


12 comments:

Afne said...

syana, tq share nama tmpt ni. eddy asik la ckp takde ke kedai mkn arab. tanya dlm midveli mana nk jumpa kan?! alahh.. klu dia nk sbnrnya lama dh jumpa kedai ni.

mAr@ZiEy said...

Kat opis ni selalu order mknan Arab smpai da jemu..yerla..pesel org arab mkn ni tak pedas pun..ade 1 kedai kat Kjg ni..jual makanan Arab..siap desert Arab..perghh mmg sedap..tp tu la..terlalu manis..

SyaNa said...

afne~ ok gak food sini.price pn ok

mar~ aku smlm tak try pn dessert.sbb tak tau ape isi dlm tu.huhu nnt kena repeat lg lepas study psl food arab

cik helena said...

sumpah nak try!

SyaNa said...

pegi la..mmg sesuai utk remaja2 mcm awk lepak ngan member2
mmg happening :-)

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

pernah mkn makanan arab gini kt tarbus kot .. member online belanja .. mmg heven .. syana pas bersalin ko slim balik ;-)

SyaNa said...

diana, mmg teringin nk gi tarbus tu.ade 1 kt ampang point.tp tak terpegi.hahaa
nnt pas bersalin aku diet :p
ceh konon

Anonymous said...

aku sgt tertarik ngan air tu
beso gila ek ayam dia..
yela arab2 ni kan badan beso portion pon mesti la beso kan

Wahida PCM said...

ade Mhalabiyeh (arab nye puding) .. ? haritu bos bawak p mkn kat Restoran Laziz .. teringat pulak puding ni .. yum2 ..

mama tisya said...

dkt ampang tu byk restoran arab

Anonymous said...

aritu nk try mnm air arab tu sekali amrul sound sure awk xleh mnm nye..asal dia kta gitu ek?gas dia kuat ke?

mama tisya said...

best