IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, December 24, 2010

Batang ape ni???

eh ke sayur ye???
ko tgk gambar bawah ni....ko tau tak nama benda ni.sayur ke?? ke kacang..
kalo sayur kena ade daun kan..kacang kott..macam kacang bendi


pernah tgk tak??? aku jumpa ni kat pasar malam ari tu..
aku ingat lagi kecik2 dulu mama selalu masak benda ni..letak dalam kari
so aku pn gamble je la beli. 3 batang tu RM2 ko..

pastu mcm ingat2 lupe cara nk potong dia



see da siap!!! ha gitu la rupe paras batang ni bile da join sekali ngan ikan tu
aku rasa kt kedai mamak pn selalu letak benda ni..



pastu aku up sekali ngan hati lembu goreng kunyit


minggu ni mmg roh rajin masak merasuk aku..nnt aku show off lagi ape yg aku masak
ttibe rajin plak masak..hahaa sbb ape tau
ari tu aku baca blog sape ntah, kabo baik masak b4 laki cari lain..hahahaa
gerun!! :p

6 comments:

saveme_zero said...

sedap ke batang ni syana. selalu jumpa kat pasaraya.

janariah said...

kak shana...dlu mak sye suke mask gk menda nie...sedap wt mask kari..
nyum3...

~daRLee ZuRiS~ said...

baru kelmarin cakap ngan adik psl sayur tu sbb jumpa kat tesco.tp dah lupa nama dia.adik yg tau bab2 sayur pelik2 tu.kata chef kan.kakaknye..cheh.hehee..

Gieyana said...

aku pon dh lupa nm kacang ni weh..dulu kt umah mak aku ada tanam ar pokok nie..nnt aku igt bali...tp mmg sedap kan!

SyaNa said...

kak sue, sedappp kak..try la msk kari

iela, sedap kan..mcm kari mamak tu

darlee, hahaha nnt war2 kan nama dia

gie, pokok dia besar2 ke?? ke menjalar?

watyz said...

mek...tu sayo kelo aku pggl...kat umah nenek aku melambak menda ni dulu la ni x byk dh pokok nyer... slalu nye mak aku masak kari, asam pedas, kuah dal or asam rebus... pokok nye x beso mana pon pacak je ble idop...tp kat pokok2 ni la tpt aku memain dulu2...hehehe