IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, November 10, 2021

RUMAH KU, OFIS KU




Gini lah keadaan rumah aku time ofis hour. Meriah dengan staff yang ada.
Alhamdulillah after setahun beroperasi, sekarang aku ada 6 orang pembantu yang banyak memudahkan keje aku.

Sebelum ada dorang ni, semua benda aku kena buat sendiri. Kadang tu sampai takde waktu untuk makan. Memang banyak aku belajar dari Syarul cara nak set up company dan nak manage bisnes. 

Set up company senang je. Uruskan documentation, register bank account dan apa apa yag berkaitan.
Lepas da set up company, paling susah ialah nak manage bisnes. Kita kena displin dengan masa dan duit.

Lepas da beberapa ketika, perlunya ada pembantu untuk korang expand bisnes korang. Sebab kita bukan ada super power semua benda nak buat sendiri. Sampai satu ketika, kita akan stop sebab terlalu penat.

So cabaran seterusnya ialah cara manage orang pulak.
Bukan mudah as a owner kita nak letak trust kat orang lain untuk uruskan bisnes kita. Benda yang selama ni kita urus sendiri, harus kita belajar untuk lepaskan pada staff sikit demi sikit. 
Tapi semua ni harus dipantau ye. Jangan main lepas gitu je.

Bila da kurang tugas yang perlu kita uruskan, so kita ada ruang masa untuk mencari peluang lain untuk expand company. Boleh fokus untuk branding produk kita di pasaran.
Part branding ni memang kena owner yang bekerja keras. 

Ok itu je serba sikit info yang mampu aku share kali ni.

See ya 💓

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

salam singgah boss syana
mudahan terus maju jaya bisnes kali ni
seronok tgk perkembangan ko meniaga dari zaman amway smpai sekarang.
moga Allah mlimpahkan rezeki selalu.
amin