IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, October 21, 2009

1st: Scan telur

ok da settle 1st step. tadi pegi scan nk tgk telur2 ku camne rupenye..
sehat ke takke kan..byk ke sikit ke, besar ke kecik ke..

uncle amik aku teros bwk pegi tempat keje dia..dekat UIA Kuantan..pastu dlm kampus tu ade la Fertility Clinic..mmg kalo org nk buat fertility treatment dtg kt situ

ni view dr 4th floor..gile wey kitorg mendaki tangga..sbb lif lembab kedaung..
mengah2 aku..bersepah nafas :p



jalan, jalan, jalan, baruu jumpa klinik nye..fuh!! otw ke klinik tu nmpak la student2 UIA tgh menjalani kehidupan dorg..ade yg tgh mkn kt cafe, tgh jaga booth pameran..rindu suasana campus..huhu



uncle aku yg scan td..katanye telur2 aku bagus..ade 2 yg besar sebelah kanan..sebelah kiri tu ade 3 tp tak la besar sgt..so da decide utk buat IVF jumaat ni..

tapi bukan jumaat tu teros2 buat tau..Jumaat tu nnt nk pick-up telur dulu..pastu dia akan camtumkan ngan syarul punye..pastu sunday baru transfer ke aku blk..
paham tak??? tak paham takpe..nnt later2 aku terangkan ye..

ni la alat scan tadi..scan ikot bwh erk..malu wey ngan uncle aku..merah2 muke aku bukan tahan sakit, tapi tahan malu..moekkeeke

pastu kena cucuk lg sedas kt perot..malam kang kul 12mlm kena lg 1 cucuk..aiyoo


ni tadi dok melayan cousin aku main monopoly..ni anak bongsu uncle & mak uteh aku..mak uteh aku gi kursus kt China..so tinggal anak2 2 org & bibik jek..


dan sempat jugak aku msk ayam kicap..hehehe ttibe roh rajin masak dtg kan..dan2 kt umah org nk rajin :p


bibik just goreng ikan ngan sayur jek..

ok, abis 1st step..esk takde ape..bleh releks..Jumaat baru procedure besar..

17 comments:

Izza - Jiejah said...

ayoyoyoyoyo aku paling ngeri korek² dr bawah huhuhu.
kalau ngan doktor lain kurang malu kot , tp ngan uncle sendiri eerrkkkk ???

bertahan yer syana :D

saveme_zero said...

moga akan berjaya...insya allah ada rezeki utk ko nti..aminnn.

lia said...

semoga smua nya bjalan lancar, amin...

Atie.Rashid said...

syana.....aku doakan ko yg terbaik...harap2 lepas ni ade rezeki tuk ko....besarnye pengorbanan ko ye......gud luck fren.....aminnnnnnnnnnnn

Liana Manjaku said...

ayo..yo... boleh terbayang muka syana menahan malu...hehehe...tak per lah. InsyaAllah, nanti dapat kembar yer... :) Kawan2 semua doakan untuk syana...

sara said...

InsyaAllah ade rezeki tu nnti..
ayam tu...membuat kan aku jejeh air lior ni..hehehehe

Pepel BoNda AmaNi said...

amin..semoga berjaya..kita doakan yang terbaik tuk awak.. AMIN...

cintaKusayangMu said...

k.syana: good luck k..insyaAllah jgn malu jgn segan..pengorbanan yg besar tu kak..terpksa buang rasa malu jauh2...walaupun hakikatnye malu tu menebal dlm sanubari (cis ayat power lak..)hahaha...anyway...smoga selamat sumenye..bab kuar, masukn blk tu rasanye perasaan malu akan kembali menerjah...sabor...sabor...

sararisa said...

salam kak...walopun haram aku tak paham proses tu..tapi sara doakakn akak n abg syarul yg terbaik... semoga akak selamat menjalankan proses tu n membuahkan hasil...n selamat gak utk abg syarul exam nanti....insyaAllah..

Anonymous said...

salam kak syana..

wah...sungguh menggerunkan..xpe kak..insyaAllah segala pengorbanan akak tu Allah akan balas dgn anugerah yg xternilai harganye...
Go Go chayok!!!

rasp said...

all the best sis...
takpelah utk kebaikan gak kan..
kenalah letak ketepi perasaan malu tu *blush*

ALoNa CintamaniszLite said...

Semoga rezeki berpihak kepada syana dan syarul..InsyaAllah. Ada rezeki tak ke mana...

Anonymous said...

ko btol ker rindukan suasana campus syana??? mcm tak percaya jek statement tuh...ekeke (ilia)

I-sya said...

aku paham proses ko tu.. kakak aku dh pernah bt. tp oiiii... pakcik sdiri tu.. malu den weh!

syana.... good luck tau. doa byk2..

ratu78 said...

hai syana...
mudah2an semuanya berjalan ngan lancar, adei bab cucuk tu aku tak leh nak bygkan lah hah...

Anonymous said...

akum syanaz....nak tanye...kat mane ye u wat ivf u 2?

sall said...

NAK MAKAN MCDONALD FREE?????