IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, October 26, 2009

IVF

hari ahad hari paling debar2..dup dap dup dap..
pagi da bersiap nk ke hospital

ni la baju baru..ladylike ade sales 50%..jimat tak aku???? hahahaa


aku 1st patient..ade 2 org je yg buat procedure hari tu..sorg lg Chinese buat IUI
amik berkat ngan suami dulu :p


pastu amik berkat ngan nurse plak..(watie, ni kan kak yati tu??? dia kem salam kt awk)


kejap je procedure dia..dlm 1jam gitu aku da bleh balik umah..
kali ni takde bius2 da..mmg time dia transfer telur tu, aku sedar 100% tapi tak sakit pun..

ade 3 embryo yg cantek, tapi transfer 2 jek
yg 1 lagi tu dorg freeze kot2 bleh guna next time..

ni aku snap gambar yg dia print..
ni la rupenye telur2 aku tu..hahhaaa
yg da dicantumkan ngan sperm..jadi la embryo
aku ni mana la paham sgt bab2 biologi ni..dulu time subjek sains suke nau ngelat2 kan..



kagum aku tgk gambar2 ni..
kot2 ade rezeki, ini la anak2 aku nnt
hahahaa

ok bubye!

36 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

aminn..aminnn .. sesama kita doakan ... leh pas baten kat korg plk .. sekalie duaaaaaa terussss ;-)

Diarihatiku1976 said...

amin.. aku doakan ko gak.. kalau ko berjaya syana .. aku pun nak buat gak kat tempat ko tu...leh ker..

mAr@ZiEy said...

Syana..

1st..aku nak ckp..badan ko da sust..ke aku tertipu ngan helah kamera..

2nd..aku doakan segalanya menjadi kenyataan dan aku doakan ko dpt twins!!

3rd..aku da mkin rindu ngan N3 makan-makan ko la..hahaha

syana said...

diana~tq eh meh amin ramai2

PHiRa said...

memang kagum la tgk gambar tu...mudah2an sofea n adief dpt cousin baru ok makngah!!aminnn..puh puh puh;-)

syana said...

kak ina~bleh kak, tp jauh la kn..xpe nnt tu kite tgh hasilnye

syana said...

mar~ xsusut tp menten jek..tq eh..part n3 mkn2 tu aku pn rindu gk..haha

SyaNa said...

k phira~ mmg kagum kan..mudah2an..aminn rindu la kt dorg

SyaNa said...
This comment has been removed by the author.
syana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Gieyana said...

Insyaallah Syana..berkat usaha ko pasti ada kejayaan..:D

Linda said...

syana..insyaAllah usaha ko tak sia-sia..aku doakan ko berjaya..chaiyok chaiyok....boleh tak nak tau kos dia braper...

Liana Manjaku said...

Syana...kagumnya... MAsa baca N3 nie kan terus meremang tangan nie... InsyaAllah...mudah-mudahan syana dapat twin! Kalo syana dapat twin...harus ku kejar dia nie..hahahaha

Kimm doakan semoga syana berjaya dengan IVF nie yer...
Banyak rehat dan jangan buat kerja berat2. 1 lagi jangan lasak2 yer... :)

Atie.Rashid said...

syana...ko wat kembar ke? aku doakan ko sgt2,....amin...amin....

cintaKusayangMu said...

amin kak..smoga success la ye...ader baby tu dlm perot tu..sedar x ni?hehehe

SyaNa said...

gie~tq eh linda~ tq eh..kos dia,klu ivf ni ko prepare 7-8k sekali ubat2 b4 start treatment kimmi~tq eh.klu xtwin sorg pn xpe..huhu atie~ tu yg doc mskkn...jd brape tggu 3weeks lg time nk scan.harap2 ade rezeki kn

SyaNa said...

qis~akak debar2 nk tggu scan minggu ke3 nnt..skrg ni rse biasa jek..hehe

Izza - Jiejah said...

hepi 4 u syana ..x sabar nak tggu next result :D

watie said...

x sabar nk tgu anak akak pgl sy auntieeee...hehe..sy sentiasa doakn utk akak..amin ;)

Liana Manjaku said...

O...syana kena tunggu 3 minggu lagi yer... Tak per..sabo yer... :) Bila balik KL?

wawa said...

moge murah rezeki kamu syana :)

sara said...

kak..moga2 ade rezeki ko kak..insya Allah..

Ummi Nuhlan said...

salam syana..
aku kagum sgt dengan ko..dengan usaha2 ko tanpa jemu..chiayokk... pasni leh pas batton kat aku laks ek.. aku pon teringin nak ada zuriat sdri..
]aku doakan smga IVF ni berjaya.. insyallah

A.H.A.D said...

insyaAllah ada rezki ko tu...don wory

ALoNa CintamaniszLite said...

TQ...coz sudi kongsi pengalaman kat sini. Sekurang2nya akak leh tau camne proses ivf ni. Dan mana yg mempunyai nasib yg sama ngan syana..sekurang2nya dorang dpt catch-up semangat dari syana..

sall said...

weyy...teharunye aku tengok gambo embryo ko. Insayaallah syana berkat usaha ko akan berjaya. Bykkan berdoa ye n rehat secukupnye dan jgn buat keje berat2 taw. Aku doakan ko. Lps ni ko pas kat aku ye. Akupun mau gak. Amin...

Anonymous said...

salam syana... ni member alam maya yg call ko ari tu.... windu la kat ko... rase nak call tapi tkut ko tgah bz ke rest ker.. hehehe.. apa pun aku doakan ko good luck!!!! (p/s: lawo lah baju baru ko tu nak kirim beli leh x? hehehe)

mama_umar_maryam said...

aku sungguh touching tgk embryo tu..semoga dilindungiNya..takecare dear

Unknown said...

gudluck syana.... :D

KOLEKSI MEGAT DAN AZURA said...

syana,
mudahan semuanya berjaya ya.
tak sabarnyeeeeeee nak tggu result!
Take care!!!

*bestnyeee duk umah semua bibik buatkan :D

watyz said...

good luck syana...

Anonymous said...

Askm, buat anda berdua banyak2 bersabar..pengalaman kita serupa tetapi berkat doa & kesabaran my wife dah pregnant (7 weeks)...nasihat saya cubalah biodex..thanks...ikhlas

sall said...

NAK MAKAN MCDONALD FREE?????

fillah said...

awak dulu lepas buat IVF xde rasa sakit2 ke? tgk aw steady jer..

SyaNa said...

salam fillah
after transfer embryo tu xde plak sakit
cuma yg part sedut telur tu lepas bius hilang rse sakit la sket kt perut..rasa senak..

tp IVF ni mmg xde sakit ape..lepas settle procedure tu rest je..bukan sbb sakit ke cuma xmo bleeding kan..

fillah said...

yeke..
fyi sy br lps buat ivf last 2 weeks..
sepanjang 2 weeks ni sy mengalami sakit perut, mcm senggugut, memulas2, byk angin, bloated..sampai tidur pon terganggu..tp aw ok jer kan..
huhu..takutnyer..hopefully sumanya ok..