IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, October 9, 2014

Masak karipap kentang

Haiiii korang ;)

Payah sungguh la update guna hp ni.. Tak puas jek rasa
Tggu line tenet masuk baru syok on9 guna pc... Lama x jengok blog kawan2 semua...

Ohhh kat sini ttibe aku rajin plak masak2 benda ngarut...hahaha ngarut sbb b4 ni beli jek kalo nk makan

Tp sbb kt area umah aku xde yg jual... Even sabah ni dlm Malaysia lagi, tp tempat aku nama Luyang ni kawasan cina so mmg payah nk cr kedai mkn melayu.. Ada pn jauh naik kete.. Koser kan.. Goreng pisang karipap tepi jalan mmg xde laaaaa...

Masjid pun xde apa lagi gerai goreng pisang... Hadoiii

Ini ptg smlm buat karipap dgn anak bujang... Nasib la menjadi
Dlu awal2 kawen pernah buat, tp gagal dgn jaya nye.. Hahaa dlu syarul ckp xyah buat dah sbb kulit karipap keras bangkas

Nasib kali ni menjadi... Syukur alhamdullilah
Siap dpt buat frozen simpan esok2 bleh goreng

Dah rasa mcm kawan2 yg duduk luar negara, apa nk makan kena buat sdiri
Sbb payah sgt nk mencari makanan yang selalu tekak kite makan.. Ada mmg ada tapiii jauh dr kawasan aku ni...

3 comments:

Muzai Samilan said...

rajinnye si bujang menolong

Iela Fazielah said...

syana...biasala... kena byk kali buat br jadi...nak dpt kulit cantik m masakkan....petuanyer... panaskan minyak, bila dah benar2 panas, slowkan api n biarkan dlm seminit n mskkan keripap... nnt kulit dia cantik smooth xde bintat2 tu.... cubalah utk next kepap tu nnt

Falsya said...

alahaiii..mmg ssh nyeah nak crk kedai melayu..hurmmm..

yg penting hero ko menolong di dapur..comel jerk..