IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, June 30, 2009

Meh cuci mata ngan tekak ngan poket :p

aci tajok panjang gitu?? blog syana = blog makan!!!
so haros la ade story pasal makan2 kan...disebabkan ade byk yg pending tak update lagi dlm memory kad aku ni, aku lambak kan sekali 1 entry la ye. kalo sape2 yg tgh pose sile pangkah laju2 blog aku ni. kepada sape2 yg tak shuke aku selalu update psl makan sile nyahhh dr sini. sbb ramai jek yg suke aku story psl kedai makan yg aku pegi..
ni ala2 Jalan2 Cari Makan..
aku pn mcm nk jd sebesar Maria Tengku Sabri tu :p

ok di mulakan dgn Dessert Bar Plaza Damas.
aku yg ceriaaaa



nyummy grape ice blended
kimm punye ciskek..shedappp


aku amik set ni sandwich ni. hanya RM13.10

dapat sekali dessert yg mula2 tak sedap last2 sedap plak :p


kejadian makan2 ni bukan ari yg sama tau..aku tak ingat bile da..lama sgt teperap gambar..

syarul ajak dinner luar. so aku suggestkan ke Big Plate kt kg melayu subang kot..kenape kot?? sbb aku tak sure.kang salah maluu aku. so sape2 yg tau sile bgtau kt kotak komen ye..aku pernah makan sekali b4 this ngan kak phira.lamaaa da..time kami anak dara pingitan lagi.tapi time tu mmg sesat larat la..da dia yg drive sdiri plus dia gak yg mencari jalan.harusss la sesattt

tak sangka ade lg restoren ni kt situ. tempat yg sama jugak tu..mmg sonokk sgt sbb syarul berjaya cari kedai ni..tq abg!!!


menu. ade yg mahal, ade yg murah..tepuk poket tanya bajet :p

eiieeeee kalo kitorg ni still bf gf sure gado sesaje sbb tgn tu tak lepas2 ngan hp..kejap2 kang bunyi sms kejap2 kang org tepon..hanginn tau nasib suami, kalo bf aku majuk lama2 :p
tp aku tau sape yg di sms & tepon tu..so no curiga2..sbb tiap2 malam aku check hp dia..awas!! kalo ade sms atau no yg aku was2..hahaaa


aku kuat cemburu tau..tapi aku trust suami aku..ewahh ni entry sye percaya suami ke???


ok..ok..back to story makan2..ade sup dlm roti..aku pilih sup ekor. syarul ingat roti tu buah kelapa yg da di buang kulit..


mango juice yg pure..rse kepekatan & serat2 nye


aku lupe nama dia..tak slaah Kambing Banting ke KAmbing Kelang..gitu2 la..nama makanan dia mmg unik sket..so ko pilih la ko nk daerah mana??


syarul punye aku lupe teros..ape ye?? Lamb Chop kot

da nama Big Plate kan..harus la tak abiss..mmg big portion tau..mengah2 aku makan

ok tu saje laporan bergambar utk ari ini..jumpa lagi pd minggu hadapan dlm Jalan2 Tambah Lemak..
jangan lupe kunjungi restoran2 yg sye nyatakan td..
selamat makan!!!

18 comments:

mama_umar_maryam said...

ko,kim dgn eryn klu bab2 nih mmg aku tabiklaa..klu aku sepinggaN tu blh kongsi 3 org,ekekek

PHiRa said...

lamanya tak pegi big plate...harus ajak abg rizman pegi ni...eh...bila kita pernah gi sesame?ko ingat lagi ek...

Atie.Rashid said...

syana,...aku penah mkn kat big plate..sedap..aku suke sup dlm roti tu

mama tisya said...

zt..kitorang suka jln2 cr mkn..

syana..aku pernh dgr tp tk pernh smp lg..jauh sgt kt subang nun....hah leh ganti tengku maria sabri ye

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

bergetar iman betul la tgk food tu..

Ummi Nuhlan said...

syana..aku penah pi mkn sekali kat big plate ni..thn lepas..ogos rasanya..masa tu aku kursus kat PJ...nalaaaaaaaaaaaaa punya gedabak pinggan sekali ngan isi2nya aku xhabis mkn..uhuhuhu...
kedai dia panassssssssss la..

shakeymirza said...

HURM..SEDAPNYEEEEEEE....=p

SyaNa said...

zeti~ tabikk toing toing ke??

phira~ weyy ingat la wey. yg ko br dpt lesen bwk adik2 tu..smp sesat2 hahaa ingatan aku kuat

atie~ shedapp sgt kan

erryn~ moh la nnt gathering kt big plate :p

mrs K~ sama la aku bergetar lemak kt perot ni..heheee

imah! panas ye kedai dia?? time tu musim panas kot..mmg takde ekon

shakey~ shedapppp!!

mummy aryan syamil said...

yangg tension aku tgk menu tuhh...
sodaaaappppp yanggggggg

Unknown said...

lapaq nyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

M@L@ said...

mmg patot pon nama rest. tu big plate.. mmg besau pon menunyer... kalo ler akak yg mkn compom termengah2 nak habis kan nyer...
nak ajak laki akak lah.... harus cuba nie!!!...

gEe Eunjo said...

adeihhh wt aku terlioq jeeee...

Unknown said...

Wah... Kalu terasa nak g makan², jenguk dulu blog syana... baru ade idea nak g makan...hehe :D

nzh1979 said...

weh..makcik..kalo nak gi big plate tu sile la ajak saya.. waaa..
byk kali dah lalu situ..time lalu dr bj nak ke subang ke ikea ke..ehehhe

situ area org panggil subang.shah alam U9 kot..ehhe
tapi senang cite kat kg melayu subang gak ler tu..ekeke
sbb aku tempah KC tu situ ler..yg ada tulih KABINET DAPUR..hehehe

nak gak jumpa korang kat plaza damas tu..tapi sure time aku pegi kroang dah balik kije..ahahah
slalu cik abe ajak lepak sana mlm2.. :D

ish syana nih..lapo lak perot aku nengok!..ekeke

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wah syana bg direction nk kesana leh .. terliurrrrrrrrrrrrrr

Ayu Jaffar said...

syana....

haiiiih sedap2 sumenya :p

cik helena said...

betul ckp mamatisya akak eh ganti mari tunku sabri la ne...hehe
pastu harus la ajak saya makan..

PHiRa said...

baiknye aku bwk adik2 gi mkn kat big plate...bila ye adik2 nak ajak aku pulak gi mkn??hehehe