IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, November 23, 2010

“Stop Child Abuse”

Sekarang ni kalo bukak newspaper jek sure ade cerita pasal PENDERAAN KANAK2 kan
cerita pasal maid dera baby la, pasal baby kena buang la, pasal bf mak belasah anak la

banyak sangat..


tapi mostly yang masuk paper tu bile sume2 budak tu da meninggal la..tak dapat diselamatkan lagi..time tu la baru kite nak marah2 pasal kejadian ni..
time tu sume da terlambat kot utk budak malang tu :(

tapi, blom terlambat untuk kanak2 lain. kite still boleh selamat kan lebih ramai kanak2



tapi, dalam banyak2 kes penderaan kanak2 ni kan, aku paliingggg sakit hati part yang buang anak tu..kalo tgk gambar bayi malang tu, sedih aku.menitis air mata :(
comel2 aku tgk mayat bayi tu.



ape la salah budak tu ko nak buang dia mcm sampah kan.padahal maknye tu bawak baby tu dalam perot selama 9 bulan.tak kan la sikit rasa sayang tu xde langsung dlm diri ko
kot xmo pun, ko letak la baby tu elok2 depan umah orang ke.tak pun ko anta jek kt JKM tu

kalo takut kena tangkap, ko letak elok2 tak yah la ko campak dlm tempat sampah.

ko ingat baby tu sampah ke??..sedih!!
jangan la ko nak tambah dosa ko yg menggunung tu.

baby tu berhak untuk hidup!!


yang kedua buat aku sakit hati, kes ROGOL & BUNUH KANAK2
bile baca kes gini aku rasa nak tikam bertubi2 jek penjenayah tu.
ape ko xde bini ke? kadang tu yg buat tu berbini 4.GILA!!!

ko tak rasa kesian ke masa ko rentap budak tu.dengan kudrat yang lemah ko rogol dia.
tak cukup tu ko bunuh plak..

bile aku baca kes gini, tak dapat aku bayangkan budak malang tu time dia bergelut dgn syaitan tu :(

kat sini, aku menjadi wakil kanak2 ini:


*aku harap, semua penjenayah penderaan kanak2 ni dikenakan hukuman yang berat.setimpal dengan jenayah yang dorg buat..


MARI KITA SAMA2 SOKONG "STOP CHILD ABUSE"
unicef


-kalo bukan kite yang bersuara, sape lagi nak lindungi kanak2 ni-

4 comments:

Anonymous said...

aku xleh tgk bb2 kena buang ni sedey
xsampai ati nk baca pon

Anonymous said...

eh ni contest nuff ek

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

x leh tgk arr..sedey aku dbuatnya...aku yg nk anak ni pon ssh dpt..depa ni suka2 ati je..

Anonymous said...

sian hang zura...
xpe aku doakan hang k..