IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, May 12, 2011

Sindiket Makanan Luput - very kurang ajar!!

Keluarga jual susu, koko, minuman bijirin dikutip dari pusat pelupusan sampah

GOMBAK: Berhati-hati apabila membeli barangan makanan dan minuman berharga murah, seperti susu pekat, susu segar, serbuk koko dan minuman bijirin kerana satu sindiket dikesan mengumpul produk yang sudah luput atau tidak memenuhi piawaian, termasuk dari pusat pelupusan sampah sebelum dijual semula secara pukal.

Sindiket terbabit yang menjalankan kegiatan berkenaan sejak setahun lalu di sebuah banglo terpencil di Kampung Sungai Salak, Batu 10 Jalan Gombak di sini, dikatakan menjual produk pelbagai jenama itu di kedai runcit, pasar malam serta restoran, terutama di sekitar daerah ini.

Nak baca berita penuh klik sini: Berita Harian

geram aku tau..kojaq sgt la dorg ni
da la dia buat eskrem mesia yg 20sen sebatang tu
da berape ramai budak2 skolah makan eskem dia ni..
da la kt GOMBAK kan..buat malu org gombak tau :0

lepas ni kena hati2 la kalo nk beli barang2 runcit..
nak selamat beli kt pasar raya besar je
bukan la kata xmo support peniaga kecik..tp risau la sbb isu2 gini kan

pastu dengar nye dia supply kt kedai2 makan jugak stok luput ni
gile wei!!!!
sana sini da tak selamat da aku rse
dengan isu HALAL la..dgn pasal telur tiruan la
ni pasal isu makanan luput

eeeiii tolong la..tak tau la nk blame sape
gamaknye org2 dalam malaysia ni bijak2
bijak dgn benda2 bodoh gini


tu gamaknye orang ISLAM dalam Malaysia ni da mcm AMARIKA gaya hidupnye
abis hitam hati masing2
makan benda2 tak tau hujung pangkal bersih ke tak

sekarang ni sebelum masukkan makanan dlm mulut macam2 kena pikir

5 comments:

Nana said...

aku rasa kan ni org indon ni kan..
sebab semalam pekerja yg ditahan tu indon

Nana said...

mgm kuwang ajar
malam tadi aku tgk berita
adoi..milo xpired
dia wat aiskem jual kt budak2 skolah
bangang!

qemaishak said...

gilo ko apo diorang ni, betul tu kak rasa tak selamat dah sekarang ni, macam2 orang bijak buat benda bodoh sekarang ni, geram weh emo rasa kalau bab2 jadi darah daging ni, patut la ramai yang berpenyakit, salah satu sebab gak tu

POSH76 said...

jaatla depa ni...menganiaya betulla

mama_umar_maryam said...

moga Allah balasle kt org2 bangang camni,dan semoga perut budak2 yg menelannye xde ape2..huhu