IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, November 23, 2009

Kesah kami

Kisah ketabahan Syarul dan Syana


hari ini aku ingin menulis mengenai kisah pasangan suami isteri yang masih muda, Syarul dan Syana

Syarul dan Syana mendirikan rumah tangga pada usia baru mencecah 25 tahun setelah berkenalan dalam tempoh yang agak singkat

namun di sebalik keceriaan yang tergambar di wajah mereka berdua, tak siapa yang tahu kesedihan yang tersimpan di dalam hati masing-masing

mana tidaknya, dalam usia perkahwinan yang hampir mencecah lima tahun, pasangan ini masih tidak dikurniakan anak


nak baca lebih lanjut, sila click sini: http://syahrilkadir.wordpress.com/2009/11/17/kisah-ketabahan-syarul-dan-syana/



*ni cerita da lama..last week punya kesah tapi aku takde mood mau update blog..
pagi2 dlm kul 7pagi hp syarul bunyik ngan kuat..so harus la aku bz body mau check kan..

sms nye bunyi lebih kurang gini : "syarul, aku ade buat tribute entry utk hang ngan wife hang..selamat membaca.." (lebih kurang gitu la bunyi nye)
sender: syahril

aku da suspen..entry ape plak dia buat ni kan..teros cergas bangun bukak lappy

sekali, tu la entry nye..syahril ni wartawan..so dia sudah temuramah syarul pasal kami..hehehee aku tak kesah..tq sbb sudi share ngan sume :)

so korg sile la baca entry tu ye


12 comments:

mama tisya said...

sebak plak aku bc entry citer kt blog tu...

cik helena said...

sedih ni...tapi..akhirnye..

ALoNa CintamaniszLite said...

hmmm...kesabaran korang berdua sgt akak kagumi...

mAr@ZiEy said...

wolawe..siap kene interview ni..caya lah..

lara aisya said...

salam...saya baca entry tersebut terlebih dahulu baru saya jadi follower blog Pn syana...saya dah kahwin selama 9 tahun namun still tiada rezeki..namun saya berlainan sekali ngan puan..Terlalu banyak halangan untuk terus berusaha..lalu saya biarkan masa dan keadaan yang tentukan tanpa sebarang usaha..

M@L@ said...

Mmg tabah korang berdua....

ez said...

syarul n syana..

tahniah utk segala2 :-)
doakan yg terbaik for both of u..
take care..

Mag said...

salam. berblog hoping jumpa blog n. kagum dengan ketabahan kamu berdua, sy 8 bulan dah rasa nak meroyan. saya link kamu ye

Ummi Nuhlan said...

syana....kisah kita hampir serupa...
ujian demi ujian...
usaha terus berusaha...
tahniah syana..
doakan aku pulak

Wak said...

Assalamualaikum wth.. Syana & Syarul, Selalu2 lah solat tahajud dan berdoa padaNya.. kadang kala sesuatu yg mudah n tidak memerlukan modal yg mahal kita tidak terpikir atau mampu melaksanakannya.. atau kita ikut moddy kita.. kesungguhan n keikhlasan adalah pokoknya.. Bab rezeki dan anak nie, mmg sensitive gile.. kadang tu kerana ujian drpdnya sama ada atas balasan dosa2 yg pernah kita lakukan atau menguji sejauh mana cinta n keimanan kita kepadaNya.. atau mungkin kerana mulut dan doa kita sendiri tanpa disedari.. Untungnya kalo dpt keduanya.. namun ada kalanya kita mewah dgn rezeki dunia n tanpa anak, dan ada juga mewah dgn anak2 atas amanahNya n tanpa kemewahan duniawi.. terlalu subjektif utk memperkatakan semua ini.. sebab n akibatnya or consequencesnya berbeda2 antara makhluk ciptaanNya.. kita hebat drpd beberapa sudut, namun setiap insan ade kelemahannya.. serta kekurangan yg mungkin tidak disedari.. namun apa pun segalanya, hanya cinta dan kasih padaNya bakal mengatasi segala apa yg kita hajatkan.. jika tidak di dunia maka akhirat jua balasnya.. insya Allah.. Aku minat sebuah novel lakaran Elias Haji Idris.. org Perak.. my 1st favourite malaysian novelis.. kisah hebat seorang lelaki namun ader seperkara yg tidak disedari oleh ramai pembacanya.. Tajuknya Kehilangan.. korang carilah.. hihihi... ikhlas.. drpd suami & blogger yg bercuti panjang....... ( atas sebab2 yg tak dpt dielakkan ).. Cuti panjang nie kami dah ke merata tmpt, Negeri9 - Perlis - Kedah - Penang and our final destination is Perak bfr we return back tu KL.

mama tisya said...

mmg tabah

sall said...

sungguh tabah.
yg penting aku nak mkn McD Free.