IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, September 29, 2010

Rutin sejak ada Iman

dulu time peknen, aku da risau2 da takut aku kelam kabut nk urus sume mende
takut aku lagiii penat dr biasa *b4 ade anak pun aku mmg selalu letih-kurang tenaga-*
tp so far alhamdulillah da 2 bulan lebih ade Iman & da 3 minggu aku start keje, tapi aku bleh handle

aku tau ramai ckp "ala itu pun nk kecoh cuak2 kan"
tapi siyes, aku pny tahap keletihan tu mmg boleh membawa kepada kemalasan peringkat tertinggi
kekeee

so far jadual aku mmg fix.xde lagi berubah:

5.30am - Iman nak susu & tukar pampers
6.00am - Siap2 kan diri sdiri. basuh botol susu segala.letak dlm bag Iman
7.30am - aku touch up b4 gi keje
7.45am - main2 ngan Iman sambil tggu syarul panaskan enjin kete
8.00am - anta Iman kt bbsitter *teros aku gi keje*

ni gambar dia b4 aku anta gi bbsitter..mata mmg susah nak bukak..liat nau bgn pagi
haiihhh ikot sape ek :p



aku kuar ofis sharp kul 6.00pm
sampai umah kalo xjem kul 6.30pm..teros amik Iman

smp umah lepak2 sat main2 ngan Iman..siap2 kan diri masing2
kalo aku masak ari tu, letak2 iman teros aku bersilat kt dapur.settle masak b4 maghrib

kalo xmasak kite makan luar je la ek :-)
mood masak2 blom mai lagi la..tu yang relax sket kot
kekeee
*aku ade masak gak ari tu*

smlm mmg tak masak, so makan kedai depan umah tu
ko tgk dorg dok buli Iman
budak tu senyap jek..ateee xkenal org lagi kan.ce kalo da kenal org konfem xmo ngan org asing pny :-)


saje aku suke bwk Iman kuar time diaa kecik2 gini.ade org kata xelok sbb kt luar nun banyak kuman..tp insya Allah aku pantau kesihatan dia..
percaya la, aku ni cpt gelabah.Iman batuk sket teros nk bwk gi klinik..







sian suami ku, makan lauk kedai jek
tggu ye mood masak mariiiii :p

Jadual tido Iman kul 8 lebih aku teros bedung dia dlm bilik
saje suh tido awal senang aku nk buat keje umah *senang aku nk tgk TV* :p
lagi pun, aku nk bg dia displin sket.tau waktu tido.jangan ko ngade2 nak tido lambat tgk TV da besar nanti.umi garang ok !!! hahahaa
konon minggu ni nak start masak2.
tp syarul xpegi pasar beli ikan segala.so jgn salahkan ku ok :-)

9 comments:

mama tisya said...

garang tul umi bab soh iman tdo kul 8 tu ye:-p..umi nk tgk tv ke ..tgk lain:-p...hehehehe

Iela Fazielah said...

tgh2 dia baby ni so far mmg ok...tp untung syana xstat masak... kalau balik keje terus masak mmg rasa penat...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

anak kecik, tido adalah tidak cukupppp! takpe, sabar yer.. anak dah besa nanti, ok lah.. hehehe

saveme_zero said...

sonoknya ada bb kecik ni. boleh je bw berjln..kang dok rumah je...sian dia x tgk environment.

SyaNa said...

erryn~ tgk TV pastu buat koreje..kekekee

iela~ ari tu aku masak gak.utk buke pose.ok la papa dia layan dia,aku masak

mrs K- alhamdulillah aku cukup tido..hehhee sbb iman tido awal

kak sue~ tu la.da makpak kaki jalan nasib la kan iman pn kena ikot

Unknown said...

sudah 2 hari tertido lps maghrib
suami makan roti
dia mana suka makan luar
tp siyes lah, ada anak..rutin bertambah, badan mmg cepat letih
kena amik supplement

Anonymous said...

aku kan main redah je bawa anak kuar malam2 ke lepak2 ke ye la xmau kasi manja2 dia xleh kena embun la xle kena abuk la hehe senang..ajar dari kecik tgk skang damia polo je mana aku g xde hal hahahaha

Unknown said...

rindu yer prima bistro

sall said...

yg penting aku nak “MAKAN MCDONALD FREE?????”