IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, February 3, 2012

Bukit Tinggi, Indonesia ~ Day 1 (29/1/12)

ok jom start update pasal Trip gi Padang
aku join trip ni ikut member2 makngah aku...aku xpasti la murah ke idok
tp bg aku murah la..RM780.00 (tiket pegi balik, makan, transport kt sana, hotel)
so xyah pening2 nk pk ape da..bawak duit soping jek..

ini lah makngah ku...
sbb dia la aku ade pasport..hahahaa tq makngah!!!
flight dari LCCT kul 8 pagi *kot* hahaa aku lupa wei..
gini la aku kalo ikut org..mmg aku lupa da tgk jam..sbb org yg menentukan masa kite kan
org kata makan, kite makan..org kata ok beratur sini, aku ikut
last2 lupa nk catat pasal journey ni kt note book :(

ok da smp kt airport Padang..
sini lewat sejam dr KL..tp aku x adjust pun jam aku..last2 aku yg pening sdiri..hahaa

da sampai sana, Mas Joko tour guide sana da tggu
so naik la kami bas mini..cukup la kami 18 org


aku ingat aku la paling muda remaja..hehee ade lg muda mudi
paling kecik lepas SPM..
so idok ler bosan..pastu makcik2 yg pegi ni pn vouge2..ala2 datin gitu..hehee


benti bfast kt sini dulu...



bfast 1st day ni mmg xmasuk pakej


so kena bayar sdiri2...aku amik mee sup


sedap gak sup dia..



dari Padang tu, kite teros menuju ke Bukittinggi


mmg naik bukit la kan..



stop jap kt air terjun ni..katanye kalo basuh muka guna air terjun ni nnt awet muda


hohohoooo....aku pn ape lagi, mmg basuh la muka kan


atee umur da 31, mana tau kot2 bleh nampak mcm 21..hahahahaa



ok ni muka sebelum basuh guna air terjun...hahahaaa



aku & makngah...


elok lepas basuh muka bateri camera abis..hahaa


so xde la gambar selepas basuh muka ek :p




lepas tu [egi umah Minangkabau..


best bile dgr Mas Joko cerita psl adat pepatih sume ni..pasal harta la..



aku & pakngah...



dalam umah ni sejuk...


tp kat luar silau ke main..sini even silau pun, tp angin best..sejuk jek angin dia



kat sini bleh feel2 kalo nk pakai baju Minang ni


jenuh la siap pakai hiasan kepala bagai..hahaaa


don't worry ok kalo ko kecik sebesar tiang pn konfem muat baju ni
kire 1 size fit all..hahahaa


pandai dia ikat bagi muat2 kt kite



aku kan pendek, so dia ikat la kasi pendek kain2 sume tu


tu yg nampak gemok..hahaha *tak mau ngaku gemok*




berat ok kepala tu..


senget2 aku..*tipu*








nama umah ni Rumah Gadang


sbb besar kot tu panggil umah gadang




pastu stop lunch kt sini





fuh lauk dia banyak sekali...


teruja aku..hahaa ooo part makan teruja sokmo


sebabkan lunch ni masuk pakej, so kite bedal kasi licin


kang rugi :p



meriah makan ramai2 gini..macam kenduri
teros berselera aku...


tu belakang yg lelaki tu la Mas Joko..
even xhensem, tapi sgt best..pandai dia bercerita

konon teruja la order Jus Alpukat


sekali tu xtertelan aku...pekat sgt2



da abis makan, sesi melontar = soping


1st stop kedai ni...


murah2 gak la kain dia..kena pandai tawar la...
kat sini jek abis la jutaan aku..hahaha mcm jutawan jek bunyik..



lepas tu pegi Pandai Sikek..


tgk org menenun kain..sgt kagum..halus jek keje dia..




sini pn kite melontar gak..


pendek kata, asal ade org menjual, mmg kite melontar la kejenye..
hahahaa




pastu best kat Pandai Sikek ni sbb dpt air free :p






da abis melontar, kite stop minum petang plak


lawa sgt2 kawsan sini..sejuk jek



org buat lempeng...sama jek mcm kt mesia..


sama mcm nenek2 kite buat lempeng pisang, lempeng kelapa tu


cuma yg special, dia bakar guna dapur kayu
kayu tu plak, kayu manis..









lepas tu sampai la Bukit Tinggi...


check in hotel dulu utk solat2 mandi2
Hotel Kharisma...




bilik luas, selasa sgt


aku share dgn adik yg lepas SPM tu..




aku janji toilet bersih, yg lain2 tu ok jek..



pkul 8 kite kuar makan kt kedai area2 situ...


lepas tu kuar dr restoren, tgk ramai org menjual kt depan kedai


ape lagi, melontar la lagi..hahahaa
selagi xabis duit kite melontar la kan...

sape2 nak pegi sana kan, baik la beli kt kedai tepi2 jalan ni


lagi murah dr butik2..pastu bleh tawar2 lagi


ok nnt sambung lagi...


15 comments:

watyz said...

wa..mcm best je g sana. geram je aku tgk kain sulam2 tu...

qemaishak said...

bestnya...kak ko nampak muda..seyes xtipu:)

Mya said...

lagi lagi lagi lagi..
lawak ok kau sebut melontar tu.
dah macam bersukan pun yer..
tapi aku suka.
cecepat sikit update he he..

Anonymous said...

wow..besh siot...paling teruja tgk makanan tu..penoh satu meja...adoilaaa...lapoooooo

Unknown said...

bessla beb...happening....ni yg seronok jenjalan pi tempat org...bnyk aktiviti...

Falsya said...

mak aiii..besau gile yg kat kepala ko tuh syana..teh botol tuh sedap..aku penah rase time kat bali..kene plak minum sejuk2 pastu cuaca pulak panas..

Ayu Ayunie said...

best. best. plan nak ke Padang lak pasni la..

mama tisya said...

ko tk basuh muka tu pn mmg awet muda...wah siap pki bj minang ek

mama_umar_maryam said...

bukit tinggi menarikk!! smbg lg ok

maxlin said...

ko same ngn aku la syana, pegi memane pn, msti usha toilet dulu, kalo toilet best, baru yg lain2 rsa best.. hehe

Anonymous said...

BG AKU MURAH LA
tinggal nk bawa duit soping je kan
bile nak sampai ni
tingin nak g

SURIA AMANDA said...

uish...nak pi jugak ni...cantik2 kawasan eh..

Unknown said...

bestnya baca part melontar...teh botol tu tawar buk...

~ si ijan ~ said...

murah gila kot... ada lagi ke nombor contact dia ek
sy nk g bulan 4 ni... 4 orng..
kalau ada, meh la share2 kt saya ni ye... hihihii... tq

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Izinkanlah kami untuk memperkenalkan diri pada Tuan/Puan

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan dengan sepenuh hati di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Motto kami adalah : Kesenangan dan kegembiraan tamu adalah kebahagiaan kami.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.