IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, January 18, 2012

Telur ikan mayong...

sape pernah makan???
aku sejak kawen ngan syarul baru la tau wujud telur ikan ni
hahahaa...

selalu susah nk dpt tau
kire tgk perot ikan tu bunit2 baru tau ade ke tak
sekali gi Pasar Pasir penambang, Kuala Selangor..tgk banyaakkkk nyeeee
suke :-)
teros beli sekilo..
RM25 sekilo
ntah mahal ke murah..aku belasah jek...

selalu mak metua msak kan..kali ni masak sdiri
debor sgt..hahhaaa
pestime masak ni...Masak Lemak Cili Api Telur Ikan
seksi btol bulat2..hahahaa
sape tak tahan mmg xbleh makan la..
aku ngapp jek..sedapppp

ikut la ade yg suke kenyal2 masak la lama..
ade yg suke lembut2 nnt makan dia akan pecah dlm mulut
pastu kuar mcm cecair..hehee camne ntah nk explain


pastu masak lauk utk anak...
tapi anak au tu pn suke telur tu jugak..
jenuh la mak pak isap kasi tak pedas..



ttibe gile goreng ayam guna resepi nasi ayam
hahaaa...letak madu & sos tiram...

*sejak2 dok puncak alam ni best woo..sbb sini kan kawasan kampung lagi..murah la kot brg2 makanan...hahaa
pastu dekat plak tu dgn kuala selangor..ade jeti, ikan fresh2 mmg banya le..

17 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

lain kali moh ler roger2 nak gi pasir penambang tue .. tpmt tu best beli ikan fresh2 ;-)

qemaishak said...

kalau tak bau hanyir, qema ngap je, biasa makan telur ikan goreng garing2 tu..

Falsya said...

aku penah cube nk makan sbb laki aku suke makan telur ikan..tp xleh masuk..terasa geli dlm mulut nieh..hahaha..

eT said...

sis, telo tu me ngidam masa preggy anak 1st dulu...dari awal preggy cari xjumpa smpai la ujung2 nk bersalin dah baru jumpa...tu pon dok berebut ngan org kt pasar...huhuhu

eMMe said...

saya suka makan telur ikan...sedap lagi dari telur ayam, hehehe...

Mya said...

aku suka telur ikan mayong ni!
sedap plisss...

mama tisya said...

tk pernah dgr nama telur ikan tu wei

Afne said...

mcm best telo ikan tu

AdanyaKauUntukku said...

sedap ke?
akak kadang2 tgk kat kedai makan tu banyak telor ikan..

tapi cam seriau je nak makan

ieda said...

alamakkk seyes x pernah makan telur2 ikan nie .. telur ikan biasa2 tuu punn akak x makan dik huhuhu

cayur grg campur tuu sedap !

Shinnaz Ahmad Rasid said...

wahh! terliuq lah!!!!

sW33tdARLiNG said...

mcm pernah dengar namanya.. tp rasanya tak pernah makan..

selalu makan telur ikan yang mmg bujur tu laa..

Myra Jay said...

Wahhh!! myra suka gak telur ikan bulat2 tu :)
Whatever telur ikan cheq suka (yg boleh makan jela,hehee)




p/s: Kalau sudi vote me on FB ye, TQ :)
https://apps.facebook.com/boniavalentine/?share=276694f128094ba57c7.46496071

PUANSTOBERI said...

Taknah makan lagi.

Wes, mmbr aku baru duk puncak alam tu, dia buat oswarming Ahad ni, tp tak dpt pegi la..kut tak leh bertandang umah ko. Hik hik *tp sure la ko pun takde kat umah kot kan.. cuti pjg kan..*

Dee said...

nmpk sedapnya..dee teringin nak cuba..

POSH76 said...

susah nak dapat makan telur intan sedapnyer

Anonymous said...

Betul susah nak dapat telur ikan tu...uishhhh terliur plak