IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, January 18, 2013

Steamboat @ Kafe D'Manggis Paya Jaras

aku ni boleh kata penggemar steamboat
eh ke sume makanan aku gemar??
hahaa

ade la 1 hari tu last week kot
ttibe tekak ni nak makan steamboat
paksa la syarul bwk gi
pokcik tu x suke sgt buffet2 ni
sbb dia jenis tak reti makan banyak secara tamak
hahaa part tu aku mmg terer
:p

aku pn cakap la takpe takpe.. sayang belanja
hahaa punya la teringin kan

so kitorg pn pegi la ke area Paya Jaras sana
sbb dekat ngan umah
pastu pernah tgk kt TV msk JJCM
cuma aku x pasti kedai mana 1

so gamble la pegi kedai ni
sebab tgk mcm hebat jek kedai dia kan
so da terbayang la sodap la ni


sekali tgk bahan2 dia  tak banyak pun
banyak bola2 fishball sume tu jek :(


pastu ade la udang sotong (kecik2 sumenye) sikit
pastu ayam & daging marinate



budak ni tgh meragam ni
geram jek aku tak bleh makan ngan tenang
#nampak jek behave kan dlm ini gambar#


Tom Yam dia mmg failed bagi tekak aku
tekak ko aku x pasti

ok yg ni aku suke
hehee bleh makan eskem dgn tamak :p

tgk gaya dia kalo meragam
geram aku
ni x mo balik nak makan buah
padahal mula2 dtg sebok nak balik... last2 kena kutil ngan apaknye
hahaha fadan muke iman :p

rupenye dia ngantok nak susu
masuk kete, dapat susu diam terus


#pastu aku dok gugel ckp kedai ni sorg RM20
sekali tu bile bayar sorg RM25
ooo da naik rege la ye
kalo tau dr awal sorg RM25 mmg aku xpegi la
mahal la bg aku kalo steamboat rm25 tu

pastu bahan2 da x banyak
kalo kedai yg aku pegi b4 ni siap ade macam2 jenis siput
ade tu yg kite x pernah jumpa pn
kerang mcm2 jenis kepah la
yang ni sume bola2 jek
pastu ayam daging..huhu

so mmg harga tu x patut la letak rm25
itu pendapat aku la 


11 comments:

Rasp said...

sis, i pun dah pernah gi makan kat situ...
to me pun memang kureng lah...
i pun rasa tom yam dia not to my tekak ;)...
rasanya sbb tu kot i tak review kedai nie hehehehehehe...

SyaNa said...

hehe review gak sbb kot2 sapa nk jejak sini bleh pk la b4 pegi

qemaishak said...

kak, syarul cam somi aku gak, mana nak die g makan buffet huhu

♥ Vna ♥ said...

tak berapa minat steamboat tapi pernah sekali makan kat Cameron, terus terasa sedap..dahlah makan dgn sejuk² kat situ :)

eh, iman sebijik macam syakil..dah susah nak handle kalau bawak dia keluar uhuhuhuu..

mama tisya said...

baik ko mkn steamboat johnny's mmg sedap...hehe..kalo buffet tk byk mmg mhl ler

kurus said...

aah ... mahal lah kan .. kalau di johnnys punn x sampai rm tuu ..
hurmm x perlah dik , lepas nie kena tgk dulu dan survey dulu lah kan ;)

mama_umar_maryam said...

aku pon suke! skg ni kitorg suke g pulau ketam kt ikano tu

Suria Amanda said...

kat sini best tom yam dia...mmg aku akui...apesal x ajak aku nok...

Falsya said...

baik makan kat flamingo steamboat kt danau kota..kat situ byk gile ko leh pilih..makan smp terbelahak...hehe

Unknown said...

Tekak kita berbeza...aku mai ok je. Sori la..dr aku p kedai cina flaming...baik support biz melayu. Tomyam dia bg aku..ok je. Lg bgs dr flaming..bbq chicken...dan beberapa kdai steamboat lain. Yg penting ada surau...

Unknown said...

Tekak kita berbeza...aku mai ok je. Sori la..dr aku p kedai cina flaming...baik support biz melayu. Tomyam dia bg aku..ok je. Lg bgs dr flaming..bbq chicken...dan beberapa kdai steamboat lain. Yg penting ada surau...