IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, January 14, 2013

Tips duit extra 90hari

ok meh sini mau share tips nak dapat duit extra
hehee suspen je kannnn

aku ade join 1 group ni.. dia ajar banyak benda pasal cara manage duit
ok fine sgt sesuai utk org boros mcm aku ni
ttibe tersedar diri :p

cara yang dia bagi tu, start dgn RM1 
dia suh letak dlm envelope pastu letak dlm handbag
bile dapat jek singgit, jangan letak dlm wallet
terus asingkan letak dlm envelope tu
da cukup time kata kan ko nk simpan perap 90 hari, bau ko bukak
letak la situ date ko start bile
konsep dia jangan ade 1 keping pn note singgit dlm wallet ko.. sume ko kena letak dlm envelope

macam aku, tamak haloba sket
sume benda nk pantas kan
so aku start dgn note soploh hengget
hehee... 

tapi aku tak la kosongkan wallet aku smp xde note soploh hengget tu
matik la kan
hahahaa ape aku buat????

aku amik bekas ni... 
tutup keliling dia.. jgn kasi nampak dalam
nampak sipi2 xpe.. hahaa


pastu aku letak sehari 10 hengget
ok baru ade 20 hengget
chaiyookkkkk

aku tak pasti lagi nk simpan smp bile
kite tggu & lihat hasilnye nanti
:p

simpan pejam mata jek.. sbb kalo duit tu duduk dlm wallet pun akan abis benda merepek gak kan

jom la sama2 mulakan 1st step
pastu bleh soping
:)

13 comments:

mizayusof said...

nice sharing :)
akan dipraktikkan :)

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

rajinnya ko update belog haini. sejam satu entry.. hehehe.. chaiyokkk

puanstoberi said...

bagus.. nak simpan 50sen je..buleh?? hihihiw :D

Suria Amanda said...

aku dah lama buat nok..tp end of the month dah kosong balik...wakakakakaakak...

AdanyaKauUntukku said...

akak buat 50 sen ..tapi lambat sikit lahhh..dulu ada syiling singgit..memang bila penoh satu tabong...bukak..ratos2..

tapi kalau 10 hinggit sehari..wow

Iela Fazielah said...

wah...leh cuba nih

My Love.. said...

aku pn ada...letak dlm kotak kasut...tebuk wat lubang...masukkan syiling n duit rm1 n rm5 n rm10 la slalu..xde la ari2...hujung bulan gaji masuk tgk ada balance dlm wallet trus sumbat masuk kotak tu balance anggap tu saving la...

aritu tukar syiling dpt rm150..ehhehe

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... dulu kt opis ada buat gini ..duit tabung emergency namanya ;-)

SYANI said...

Dulu pernah buat gak tapi sekerat jalan sebab asyik lupa je... Nak kena start balik ni..

Chekgu Azrine said...

ok..akk nk cuba dgn rm1..hehe..tq for sharing..

Diarihatiku1976 said...

nice idea :)
akan cuba dipraktikkan :)

watyz said...

chaiyok! chaiyok syana! semoga berjaya. nanti aku pon tiru!!! hahahha

ibuhebat said...

saya pun ada join group ni. hehe.. tapi lom buat lagi ;)