IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, January 14, 2010

Bravo Syana!!!!

Suatu hari di jalan raya, dalam kete tgh jem...

suami: kite ni da kena start berjimat..kang nk beli brg baby lagi..bla..bla..tp kalo hari2 makan kt luar camne..sekali mkn da RM bla..bla..camne kite nk nyimpan..bla..bla..

isteri: ok la, syg pn da start ok sket ni..nnt la try masak ye..

aku berjaya!!! walaupun hanya sardin + ikan masin + ulam
*smlm blk keje, tak duduk rehat pn teros zass msk dapur..sempat siap masak b4 maghrib



isteri: kalo hari2 gini, bkn takat bleh simpan beli brg baby bang..bleh pegi haji kite ni :p

11 comments:

Diarihatiku1976 said...

aku pun sekarang dah maak.. semenjak adik ipar aku ada umah...tapi memang jimat

rasp said...

mmg leh jimat byk kalo masak kan sis...gud move!

Nana said...

heheh..aku klw amrul blk mmg xpenah msk sebab dia suka ajk mkn kt luor..asal ntah la xsedap ke aku masak?ehhehe

Afne said...

lauk cenggini lg sedap wooo pembuka selera.

sblm pjj mmg gini le aku ari2 (klu tak tapau). blk keje trs kentang kentung. lps msk trs mandi+solat maghrib. baru le mkn & rileks depan tv.

skrg ni selalu tapau je sbb mkn ber2 ngan hana. haziq msh nenen je.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ohhh kita masih xleh nak bau2an nie..so memang xmasak langsung la..huhuhuhu klu kita dah ok insya-allah kita masak jugak kot...jimat kan..klu masak..walaupun lauk simple..tapi puas hati...

Manjakusayang said...

Bagus Syana...
Betul apa yang ur hubby syana... coz, macam kimm kan bunting pelamin... Lepas 2 minggu kawin jer dah peknen..so tak sempat nak kumpul duit utk anak. duit dah banyak habis masa kenduri kan... terasa tau... nak beli barang2 anak berkira2. huhuhu... Bila anak lahir... kena pikir pampers...susu, baju.... dan macam2 lagi lah... So..pada sesiapa yang baru nak dapat anak ni...kenalah pandai2 berjimat... hehehehe

Psss.... hanya pandangan insan yg pernah susah dan susah... hehehehe

fabulous.farah said...

huhu..ikan sardin sekarang dah mahal=p

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

yangg...sedap tuuu...
sesekali mkn cm ni perghhh..
mau bertambah en syarul tu..hehehe

gee ryder said...

wah tahniah syana!
ko akan jd isteri mithali n ibu sejati lps ni hehe

mama_umar said...

klu cenggini,dgn aku skali blh g haji ko bwk,kih3

PuteriSatu said...

rajin masak tu..mesti gegirl kot kan...hiks...