IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, August 10, 2011

Makanan aku time sahur

ni da 4-5 hari gak la aku sahur makan cereal jek
saje folow kak phira, mana bleh dia sorg kurus :p

ni antara feveret cereal aku
aku suke brand POST ni


tapi aku makan dgn air milo la sbb aku xsuke susu
beli MILO kotak besar tu, simpan dlm esbok..time nk makan tuang sejuk2..
kruk krap rse cereal tu...
sedappppp

pagi td aku mkn yg ade stoberi kering..rse dia mcm masam2 manis..
pastu ade mcm ketul2 honey..mmg sedap la
pastu up dgn seketol kurma
aku ok jek mkn cereal..kire bleh tahan la perot aku
xde la merangkak mintak nyawa xlarat posa kan

cuma aku rse more to dahaga air jek..cuaca skrg ni kadang panas kan
tp kalo kt opis ok dlm econ ni sejukk jek so xla rse sgt

time awal2 posa tu aku sahur nasi, pastu bile nk gi keje pagi tu start da ngantok
pastu lunch time sure rse nk tido jek

ni bile mkn cereal xde la lemau sgt time nk gi keje
tp ngantok time keje tu always..hahahaa

mmg la niat nk diet sbb tu mkn cereal..sbb baju raya pertama aku da siap
bile try, tang perot tu mcm ketat sket..
kalo xjaga ni mau xmuat nk pakai di pagi raya
kalo xmuat, sah2 tak sedondon kang ngan suami & anak

kire bagus gak la siap awal & ketat sket..hahaa
at least bleh la aku motivasi diri jgn lupa diri time bulan posa mkn tak hengat

cuma skrg ni kena kontrol time buke...sbb time tu la napsu mcm tiger
so kena beware..kang sia2 sahur mkn cereal jek :p

11 comments:

O said...

hahaha..
bagus! bagus!
memang syana, kalau makan nasik, mata ni rasa macam kena gam! huhuhu
:)

ZuNas77 said...

Aku pun suka Post cereal. Ko try la mcm2 flavour ada. Aku suka yg dried peaches. Sedap gilerrr..hehe

Nak kurus tang perut senang je. Ko belasah air masak/air kosong je sepanjang bln pose ni. Confirm turun.

Dee said...

dee pulak mkn kurma 2 biji ngan air milo secawan..walau masa bulan puasa ni muat pakai size S tapi tetap beli M sbb nti lps raya confirm takleh pakai..hahaha..

puanstoberi said...

adeh...aku part sahur ni fail btul dari dulu.
nasik tak bleh masuk, lelain lagi la. cena nak buat tah. aku pun tak reti dah. lps tu waktu skang ni, mula la rasa pedih prot. adehhh..

Zana Adieyza said...

zana suka makan coco crunch dgn susu.. kalau demam, tu jer yg boleh telan.. tp cereal ni mmg bagus utk kesihatan..

Anonymous said...

bagus ni
makan cereal jek
aku lg bagus xmakan langsung hahaa

qemaishak said...

kak, ku tak sahur, kalau bangun pun minum air masak je tapi berbuka mmg hadap nasi betul la hihi

AdanyaKauUntukku said...

alaaaa nak kurus gak..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

♥cikmOt♥ said...

wei...mengenyangkan ke makan cereal jek time sahur...ishhh aku tak boleh tak..sure mau nasik...takut aku flat siannya...maklumlah aku kan bawa muatan lebih...heheh

mama_umar_maryam said...

klu aku sorg2 mayblah blh blasah cereal, mslhnye laki bini mentekedarah nasik time sahur,hahaha

Iela Fazielah said...

em..mcm best je cereal tu..ada ketulan honey n strawbery...mcm nak bl je... aku sahur minum kopi semug n roti saou peanut butter je sekeping..