IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, November 25, 2011

Di mulut kata sayang, tapi.....

Morning!!!!
pagi2 jumaat ni jom la kite baca something yang memberi kebaikan ok..
ape yg tertulis kt sini utk peringatan aku sendiri..
sbb ape yang aku baca kali ni, buat aku terfikir2...

--------------------------------------------------------------------------------
Sumber: Orang-orang Yang Menanggung Dosa Kerana Seorang Wanita

Dosa seorang wanita yang tidak menutup aurat dan melakukan maksiat tidak ditanggung olehnya seorang sahaja. Tetapi beliau turut mengheret puluhan orang lain yang akan menanggung dosa bersamanya.

Adakalanya si wanita ini berkata:






‘Aku tidak menutup aurat itu aku punya pasal la!


Bukan aku menyusahkan kamu pun!'


Sebenarnya beliau silap! Dek kerana dirinya yang tidak menutup aurat, beliau telah membuatkan orang-orang yang bertanggungjawab mendidik dan menjaganya turut menanggung dosa.
Siapakah orang-orang itu?
Mereka ialah:

- Suaminya.
- Ayahnya.
- Saudara lelakinya.
- Anak lelakinya.

Keempat-empat golongan lelaki ini perlu bertanggungjawab memikul beban dosa yang dibuat oleh seorang wanita. Adakah ini dikatakan tidak menyusahkan?

Nak baca lebih lanjut pegi ke entry ni: Orang-orang Yang Menanggung Dosa Kerana Seorang Wanita


Aurat Wanita di luar solat adalah sama semasa di dalam solat (bukan sekadar bertelekung)
tudung labuh menutupi buah dada..baju longgar & tak jarang labuh smp menutupi kaki / pakai stokin..
hanya wajah & pergelangan tangan smp ke hujung jari saja yg tak perlu tutup..

----------------------------------------------------------------------------------------------

AllahuAkbar....sgt2 tak sempurna cara aku tutup aurat..huhu
ingat mcm sekadar tutup rambut da dikira tutup aurat :(
rupenye camne kite jaga aurat kite time nk solat, camtu la sebenarnye cara yg betol tutup aurat

tu blom kire dosa yang perlu bapak aku tanggung b4 aku kawen
dgn xpakai tudung nye..dgn pakai skirt nye..Ya Allah..

berapa banyak da dosa yang org2 lelaki dalam hidup aku tanggung..kesian dorg :(

-help me-

8 comments:

POSH76 said...

setuju sgt....self reminder!!!

I-sya said...

eh..kita blogging perkara yg hampir sama today.

bantulah diri sendiri untuk kesenangan org lain kemudian hari.

~diAhOntHeblOg~ said...

utk peringatan aku jugak..huhu

Iela Fazielah said...

betul....takutnyer

qemaishak said...

insaffff...rasa diri kerdil sebab tutup aurat tak sempurna pun lagi..muhasabah diri.

ieda said...

ya dikk
akak selalu mengigatkan diri akak sendiri ..
insyaallah semoga kita boleh perbaiki diri .. takut bila dgr balasan yg allah berikan :)

mama_umar_maryam said...

aku pong..tu yg carik baju renang muslimah tu ..heheheh ;p

sW33tdARLiNG said...

sesekali rasa sedih sbb biarkan arwah abah menanggung dosa aku selama ni