IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, September 20, 2012

Aku & Jam Tangan

hehee teringat dulu buat karangan sekolah "AKU SEBUAH JAM TANGAN"
hahaa

ni nk share cerita pasal aku & jam tangan


waktu aku kecik dulu, dalam darjah 3 itu la, aku dok kampung nenek tiri aku tau
time tu mmg xde aku pakai jam pun..tp seronok tgk org pakai jam..
rasa teringin sangat nk ada jam
1 hari tu, pakcik tiri aku bawak la kitorg gi Padang Besar
seronok gile nk pegi, sbb jarang2 sgt dpt berjalan time tu
tapiiiii boleh plak abah aku lupa nk kasi duit belanja
abis tu?? nganga la aku tgk org sume sebok beli brg
*sedih*


da sampai sana, bile tgk org sume soping, aku lap air liur je la
last2 aku nangis, cakap nk dok dalam kete
bile org tanya nape aku nangis, aku tipu cakap aku takut tgk ada org2 tempatan thailand yang tindik telinga smp labuh tu
padahal sedih sgt hati ni x dpt beli jam
sbb aku tgk makcik tiri aku yg tua 3 tahun dr aku tu beli jam tangan


pastu balik umah, esok tu nak gi sekolah, aku tgk makcik aku tu letak jam atas esbok
aku pn dgn jahatnya, amik jam dia letak dalam beg sekolah
hahahaa jahat kan
bile da sampai dalam kelas, baru aku pakai jam tu
seronok gile rasa

tapi bile nk kuar kelas, aku sorok balik jam dlm bag sbb makcik aku tu 1 sekolah, pengawas plak tu
hehee
tapi aku pinjam sehari jek la..
balik umah bile org tak nampak, aku letak jam tu tempat lain *bukan atas esbok*
konon2 mcm makcik aku tu salah letak la
hahaha lawak ok


punya la nk merasa pakai jam tangan
tapi lama2 dapat gak aku pakai jam..
dapat jam sendiri mmg lagi seronok la

ini lah rupa jam tangan aku dulu2
*lebih kurang la..bukan sebijik pun*
tapi time tu, tgk kawan2 pakai SWATCH
teringin la jugak kan..tp mahal kan jam tu..ratus2
mana la aku mampu


pastu da study kt University, ada duit poket sdiri bleh la beli jam ape yg aku suke
selalu brand Vincci je la pun
lawa2 pastu dulu rege dia pn xde la mahal sgt
*skrg ni tgk macam mahal jek kan*


pastu Hantaran Kahwin syarul kasi chan pilih Guess
wahh time tu rasa sorga la kan..1st time kot pakai jam ada brand up sket
hahaha
tapiiiiii ....kena maik yg limit2 jek rege dia
hahhaaa makanye kite pilih yang halussss da la ek
hahaa
mcm kt bawah ni....
pakailah aku jam tu..walau mcm tak sesuai jek sbb tangan mak kan besor lebor kannnnn




pastu tahun ke2 kawen tu, syarul wat seprise hadiahkan jam Guess jugak
huhu ingat kot dia nk kasi chan la pilih sdiri kan
tapi, ni dia pilih sdiri
hahaa aku pasrah & redha jek
even aku suke hok besar2...
tp da laki suke jam comel2 gini kan..layanzzzzz



mcm jam Guess dua2 atas tu kan, kadang tu aku selalu salah tgk waktu
haha sbb takde nombor kan
konpius la sket kadang tu


pastu baru2 ni ada la rezeki lebih, aku pun cari lah jam tangan sendiri
aku pilih sendiri, bayar sendiri
puas hati ku..hahahaa
kire taste aku la... 
yeahhhh inilah taste aku..jam BESAR!!!!

puas tgk jam kul brape..hahhaa
tapi aku x beli kt BUTIK FOSSIL kt KL ni lah
aku order dr peniaga kt US tu..so murah la sket
tapi, ko kena sabar menanti lah...
yang bestnye, boleh bayar 2 kali, 1st payment time ko nk order, 2nd payment time brg da smp..
kadang tu, bleh guna 2 bulan gaji..so xde la terasa sgt nk membayar tu

so kalo korg rasa mcm nk pakai benda2 branded tu, beli jek kt peniaga brg2 dr US..harga lagi murah la dr butik sini...tp carilah org2 yang boleh dipercayai
mcm aku, adalah beberapa peniaga yg aku selalu beli & boleh dipercayai

antara wishlist aku yg tercapai..hahaa
puas hati beli duit sendiri



14 comments:

Noor Atikah Ramli said...

besarnye jam ! hukhuk

ika suka kumpul jam. hihi

Anonymous said...

aku nye taste jam petak hehee
elok2 pakai yg ada diomand
aku nye jam mana ada diomand
sure ilang sebutir dua
ganas sgt

qemaishak said...

sama r kak, qema pun suka jam besar, dulu beli yg rega 10hinggit je hihi sekarang pakai jam kecik hubby bagi, selagi xrosak xtukar la gamaknya hihi

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

aku dl beli jam murah2 je ...jam psr mlm ...hahaha..

skrg jam, laki aku yg suka pilih designnya..

Pinkjambu said...

miskin dah skrg nih, tinggal 2 je jam, hok basahan g opis pon hilang, takde rezeki betul.. swatch pon sekarang mahal.. hihihi.. tp masih simpan lagi collection masa zaman dulu2.. suka sgt.. orang pakai jam utk tgk waktu, aku pakai jam pasal saje nak bergaya.. ntah hape2.. wey lawo jam ko hok beso gedabak tuh.. hihihi

Falsya said...

ko wat aku tingat zaman2 remaja pasal jam2 nieh..hahahaha..jam aku skang nie dh 5 6 thn dh..itulah bgsnye beli yg ade brand nie..lama boleh berjasa..kuikuikui..dh brape bln nie aku duk hint2 kat laki aku..mana tau untung2 leh tukau jam lain..hahahaha..

Iela Fazielah said...

aku xpandai nak bl dr us ni..cer cerita sikit camne nak bl terus dr us tu..bl kat ebay ke... or ada blog ke? or bl terus dr web ke? pastu shipping price pulak mcm mana? xmahal ke?

Dee said...

dee tak sesuailah jam besar2..tgn kecik..pernah ada swatch skin..tp tak pandai jaga..hehehe..agaknya sbb bkn duit sendiri..hehehe..baru ni dpt casio..company bagi..so, masih pakai dengan elok..x mampu lagi nak pakai guess...hehehe..

mama_umar_maryam said...

jam oh jam..aku pon byk citer gak psl jam nih..jam skg ni fossil gak dpt adiah besday thn lps punyer,sayang giler weh..design lebih kurg same dgn ko cume aku xde yg jam kecik2 dlm tu ;)

Sidratul Muntaha said...

samalah mcm laki aku
brg2 kat online ni esp yg foreign
mgm kena sellau riki and cari
mcm alki aku dia jual airsoft
mgm selalu la dpt murah2
kdg2 brg2 pelik tuk bini dia ni pun dia belikan

watyz said...

aku suka jam petak. paling lama aku pakai jam hantaran la.. la ni pakai jam swatch ler... :)

SURIA AMANDA said...

aku sama taste ngan ko nok..tp aku x suka besar sgt..sederhana je...setakat ni lom ada jam berjenama lagi..aku x mampu..bila nak beli fikir 28 kali...at last x beli..huhu

Matthew said...

aku sama taste ngan ko nok..tp aku x suka besar sgt..sederhana je...setakat ni lom ada jam berjenama lagi..aku x mampu..bila nak beli fikir 28 kali...at last x beli..huhu

Unknown said...

Jam tangan terkini keluaran Fararina.fr orang lain belum ada lagi hanya 300 unit limited edition pasti exclusive

Fararina.fr watches online