IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, September 27, 2011

Fakta Menarik Mengenai Hidung

morning!!!
td tgh godek2 FB terjumpa 1 artikel pasal hidung
agak menarik utk di kongsi

kebetulan, mmg aku tgh sakit kepala ni
so ade tips2 yg best, ape salah kasi try cuba kan
mana tau berhasil, hilang sakit kepala




Fakta Menarik Mengenai Hidung
Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan... disebelah kanan, apakah fungsinya sama untuk menghirup dan menghembus nafas?

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya; sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan ( mengeluarkan dingin).

Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit, sakit kepala akan sembuh.

Anda merasa lelah, lakukan timbal-balik. Tutup lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali.

Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga senang sekali untuk panas, Lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin..

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sekali dingin.

Lelaki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah sekali marah.

Apakah anda ada memperhatikan ketika bangun, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ?

Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih baik diterapkan kepada orang dewasa.

Saya biasanya merasakan sakit kepala, dan rasanya seperti ditusuk-tusuk. Kemudian saya berubat dengan doktor dan beliau mengatakan ,"Anda akan sembuh jika berumah tangga!" Doktar itu tidak bercakap kosong. Apa yang dia sampaikan disertakan dengan teori dan bukti.

Pada wqaktu itu, setiap malam saya merasakan sakit kepala dan tidak dapat belajar. Saya makan ubat, tetapi tidak dapat sembuh..

Pada suatu malam. saya duduk bersemedi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri.. Dalam kurang dari satu minggu, sakit kepala saya sembuh. Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang , sakit kepala saya tidak berulang lagi.

Ini adalah yang saya alami sendiri. Saya beritahukan kepada orang lain, jika sakit kepala, boleh mencuba cara tersebut, sebab sangat efektif buat saya. Ramai orang pun telah mencuba dan berhasil. Ini adalah terapi alami, tidak seperti memakan ubat dalam jangka panjang akan ada efek sampingannya. Jadi kenapa anda tidak mencubanya ?

Selalulah mecuba terapi perrnafasan ini, tubuh anda akan merasa sangat tenang sekali.

Sumber : BloggerSee more
by: Ceciter Ilmu


-ok selamat mencuba


9 comments:

watyz said...

o..gitu ek. nanti nak try la.. :)

gee ryder said...

bagus! thanx for sharing

qemaishak said...

kak, aku asik selsema je ni, napas guna mulut hukhuk..

untuk info sakit kepala tu nanti nak cuba bila hidung berfungsi dgn elok :) tq.

mekchu said...

ohhh patut lah lubang hidung suami besar sebelah kanan.. hahaha... bagus info ni.. tak pernah tahu..

Lelaki Ini said...

hehehehe!
info yg terlalu amat bagus!

Nana said...

bagus info ni
aku sokmo ada masalah ngan idong heee

POSH76 said...

bagus info ni...leh cuba.TQ

ieda said...

wah gud infoo nie dik ! .. :) thanx sharing dik !

Doug said...

bagus info ni aku sokmo ada masalah ngan idong heee