IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, February 12, 2009

Peti Ais

okey ari ni aku nk tunjuk dalam esbok aku ade ape..
yang bekas hijau 2 ketol tu aku da siap blend 1 bekas bawang putih..1 bekas bawang merah..yg bawah kaler merah tu cili blend..laki aku tak suke cili boh yg kt kedai tu..smp pijar la tgn2 aku blend cili tu..pastu yg bekas tudung biru tu ade sayur + fish cake+ fish ball + cendawan tiram + cili api + daun limau purut..sume ni aku da siap2 basuh letak dlm bekas..sbb tu dlm masa 15minit aku leh siap masak..sbb sume da ready..tinggal campak je dlm kuali..
yg bekas ade kuning2 tu butter..terkejung je dia dlm tu sbb aku da malas nk bakar2 kek bagai..
pastu ni konon azam baru nk ade buah2an dlm esbok..harap tak kecot la buah ni..
esbok aku kecik je tak mcm korg pny..so korg pn share ler ape ade dlm esbok korg..

21 comments:

Mya said...

fridge aku besar je lebih. tp nan adoo barang dlm nyer. aku takmo la share. maluuuu...

mazzura said...

senangnya. semua dah siap dalam peti ais..tak yah kalut2 kan..

helena's said...

sy takde esbok sendiri..esbok mak bole?ekeke

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

wah....
sumer da siap blend..rajin ek..
huhuhu...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

tersusun ler konye esbok ni..
kemas jek...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

eh lagi satu...
peti ais aku pon kecik gak ler cm ko...
malu ah nk tunjuk...
huhuhu

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

muahahaa...
ko x marahkan aku komen byk kali..
wakakakka...
sile bengang...

jiejah d'blogger said...

ekekekeke nanti aku buat entry peti sejuk ehh ?
sumpah .. sepah² wakakaka

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

pasni leh buat entry dalaman umah lak...

SyaNa said...

mya~ jom la tukar esbok..kekeke..sile lempang aku

zura~ mmg senang zura..so takyah la kagum sye leh msak dlm mse 15min ye

helena~ esbok otai2 lagi canggih..sile la share ye

fieza~ rajinnnn sangat..kekkee
mmg nk kena rotan ko ni..mana laki ko tak muncol2..

jiejah~ jom la share..aku nye pn sepah gak..aku snap tang yg ok jek

fieza~ menarik gak tu kan..nnt aku amik bahagian ruang tamu..pastu dapor..tp bilik tido tak bleh ye..ai segannn

Liana said...

Wa...best sungguh cam tu...
Biler ler masanya syana potong2 dan blander2 tu...Sila tolong ajor daku...please...
peti ais ku pun kecil cam syana punya gak! So, tak yah ler nak buka cite peti ais..Malu..Tunggu sy beli yg beso yer..hahaha

SyaNa said...

kimmi~ weekend tu blend la potong2 sume..so ari keje senang..campak2 jek..jimat tak yah makan luar kn..
ala kecik takpe..janji ade brg masak..kekee

~Atie~ said...

bagus2......jd isteri mithali ek...esbok aku penuh sampah sarap..ntah ape2 ntah....takde nye cam ko, sume dh siap, aku kalau nak msk br siapkan, kalau dah siap blend awal2 nnt aku malas masak...wawawa...alih2, aku rebus hotdog je bg laki aku mkn...hehehe

~Eila @ Along~ said...

wahh..tersusun je esbok...takmo le tunjuk eila ner..macam2 ader..hehe

SyaNa said...

atie~ ko tokey kuih..mmg haros malas masak..ihikss

eila~ tu lakonan semata..sbb nk msk blog kan..haros la make up bagai

mazzura said...

banyaknye buah tu..berkhasiat..bagus2..

Mamamanja said...

nak buat cam ko gak ler...
basuh dan potong siap2 sumer bahan pastu simpan lam esbok. nak guna senang...

zura@iwan said...

ooo...ko blend siap2 ek..sng la kan....x yg susah2 trs msk jerk...

mama tisya said...

tkde petiais sendiri camner nk share:-p

Nana said...

heheh klw nk tgk esbok aku?
kosong xde apa hahah dah tu bukan masak pon

sall said...

NAK MAKAN MCDONALD FREE?????