IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, April 15, 2010

Boleh ke tak???

adoiii..dr semalam aku try upload video dr youtube tak berjaya gak..huwaaaa
padahal da ikot tutorial ceera tu :(

aku nk upload video "Pregnancy Massage Technique"
kalo nk tgk korg try la search kt youtube tu

ok, yg aku nak tau kt sini, boleh ke wanita mengandung di urut??
sbb bile tgk video tu tersgt la best nye..
lembut jek dia urut kt belakang badan

tp bile aku try search "urut ibu mengandung" tak kuar plak related topic..
so adekah pantang larang "orang2 tua" tak bg wanita mengandung diurut??

korg bleh tolong bg pendapat tak?? sbb aku sgt2 perlukan urutan yg lembut..lenguh jek rse belakang aku ni..
syarul tu takot kalo da maknye kabo tak bleh urut, mmg dia tak urut la aku ni..takat gosok2 belakang aku jek..

tak tau la kan, kot ketahanan badan org america len dr org malaysia ke kan..
sbb video yg aku jumpa tu sume minah2 salleh :)


*b4 komen, tolong tgk video kt youtube tu.

8 comments:

mAr@ZiEy said...

Beb..ibu mengandung boleh urut..tp dilarang sama sekali kalau berurut di bahagian perut..aku ade jumpe beberapa org pakar saket puan..dorg ckp..boleh urut..tp tang perut je jgn di urut..takat nak urut belakang tu..boleh..tp kalau berurut belakang nak kene tiarap kan..nak tiarap pun kene ade style utk ibu mengandung..

Tp..before ko g urut tu..ko gtau la yg ko pregnant..takde la tukang urut tu urut kuat2..

eiseais said...

boleh urut syana. jgn urut tekan2, urut biasa boleh. byk tempat yg buat facial pun buat postnatal massage. leonard drake ada, clarins ada, spa yg kat hotel2 pun ada. dia bukan jenis urut kampung style, dia more of aramotherapy style. kalau syana nak urut yg lembut boleh gi those places. mmg sedap and lega rasa badan.

saveme_zero said...

syana,
klu nak upload dr youtube tu,ko klik je kat button share bawah video tu then ada segala ikon. klu nak share kat blogger,klik je kat blogger..then video tu akan terus upload..ko x yah dah susah2 nak upload.

IDA said...

boleh je urut.kat tempat aku check up tu diorg buat aromatheraphy massage utk ibu mengandung :-)

SyaNa said...

mar~ kalo ko tgk video tu, dorg kene ngereng..letak bantal bwh perot..ko ce tgk video tu :)

kak sally~ tq kak 4 the info..nnt sye survey website tgk spa tu

kak sue~ hehehee menggagal aku ni kak..puas dok tgk button share tu.takde plak blogger..FB ade la..huhu

ida~ ko da buat ke ida?? kt sepital aku check up tu takde :( untung ko wey

eiseais said...

eh sorry bukan postnatal. prenatal. yg i tau kat clarins buat best. ada write up about it dlm mother and baby punya magazine.

Pepel BoNda AmaNi said...

eh rasanya boleh jerk...tapi jangan urut kuat2 la...klu orang yang terror mesti diorang taw punya nak urut orang2 mengandong nie macam mana..

Mag said...

rasanya boleh..orang2 tua memang galakkan..tapi kene ade cara die lah..jangat urut sebarangan