IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, April 30, 2010

Ubi rebus cicah sambal ikan bilis

disebabkan teringin sgt nk mkn ubi rebus cicah sambal ikan bilis ni, sanggop aku bersilat kt dapur blk keje smlm

da la smp lambat sbb ujan melebat.
tapi sbb nafsu pny pasal aku tak pedulik hal len..janji dapat makan :-)

so ini la hasilnye

sgt sedap tak tipu..tapi takbleh mkn byk sbb aku ni jenis kuat angin
salah makan kang kembung la perot aku
tapi takpe, dpt lepas rasa cukup




pastu up dgn sayur bayam masak air + nasi
selera kami mkn mlm tadi

ade lagi sebiji ubi kayu tak rebus lagi, ingat nk rebus cicah ngan kelapa + gula

nom nom nom

19 comments:

Jiejah @ Iza said...

pitammmmmmmmmmm..
dah lama aku teringin ..
dah 2kali masuk kedai yg kononnya ada jual .
asai aku masuk je depa kata x de la kak ..dah abes la kak ..apekahhhh ???

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

sedapnyeeeeeeeee....
bila nk makan lempeng ngan sambal jawa..wekeke

aku pon tak leh mkn ubi banyak2..nanti masuk angin gakkk

SyaNa said...

jiejah~ mula aku nk mkn kt kedai, sekali tgk rege 1set smp nk dkt RM5
pitamm jugak
hahhaa

fieza~ wey syarul mlm td ttibe kuar kan ayat ni "syg nnt msk sambal syaiton.." hahhaa
nak resepi yang

helena's said...

dah lama tak rasa akak masak..rinduuuuuuuuuuu!

SyaNa said...

huk huk..meh mkn ubi rebus ngan kelapa gula
pastu kopi O kapal api
nom nom nom

rasp said...

oooooo sedapnya ubi rebus rebus cicah sambal tu..yummylicioussssss

rasp said...

oooooo sedapnya ubi rebus rebus cicah sambal tu..yummylicioussssss

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

ngidam ko nie sama time preggy aidil .. kagum aku ko masak sendiri walau pun baru jer balik ofis time tue ;-)

mya said...

sedapnyaaaaaaaaaa....
nakkkkkkk......

mama_umar_maryam said...

kdg2 less is more delicious dan memuaskan tekak =)

Iela Fazielah said...

pergh!!!! mmg best ubi cicah smbal bilis.... kat opis ila slalu mkn... mklumle kwn ngan org lama (org dah berumor).... hehehe

Iela Fazielah said...

pergh!!!! mmg best ubi cicah smbal bilis.... kat opis ila slalu mkn... mklumle kwn ngan org lama (org dah berumor).... hehehe

fabulous.farah said...

mana cari ubi kayu?
huhuhu

SyaNa said...

ubi kayu beli kt pasar tani :)

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sedap2..baru lepas makan talam ubi kayu kat kampung semalam..pehhhh selera..

~ana~ said...

pergh...sgt teliur sama itu ubi kayu..:)..

SyaNa said...

wey talam ubi kayu???
nak jugakkkkkkk

mama tisya said...

mkn panas2 sedap

Nana said...

rasanya dah 2x nampak en3 ubi kayu hehehe