IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, December 16, 2010

Alahai anak oiii

semalam balik dr amik Iman, syarul teros kuar..
so aku dok ber2 la ngan Iman

pastu aku pn tinggal kan dia kt depan nun nak uruskan diri sdiri dulu baru aku belek2 anak aku

sekali tu aku dgr la bunyi dia mcm uekk ueekkk gitu
aku dtg depan tgk da gaya gini


padahal elok jek aku letak kt bantal tu
suh baring sat tgk TV aku nk gi toilet bagai
tengok2 da nk msk bwh lemari
nasib la lemari tu mmg xmuat nye iman nk masuk



adoii banyak2 tempat suke nau dia dok celah tu
itu la tempat pengumpulan habuk pun
nasib la si bapak udah ngemop lantai tu

tapi tikar aku tu xsesuai la
mcm sakit dia dok atas tu..
korang rasa elok letak karpet ke ape??


kalo buang tikar tu kang sejuk plak kan lantai tu
geram2 aku pasang tikar getah kang 1 umah
cari la kot design2 yg cun kan

ade idea tak korang??
tapi jgn la kabo suh pasang lantai kayu2 yg mahal tu..mana aku nak cekau duit :p

16 comments:

++eden|essey++ said...

syana...tuh la pasal..asal baby ni yg belah celah2 la die suke..bwh meja la..bwh kusi lah...pelik kn...

tang tikar tuh mmg sakit weh..ako pon x ske...elok ko pasang karpet la...make sure karpet tuh nnti rajin2 la vacuum...hihihi

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

karpet lg bagus yang..tp kene rajin laa..

tak pon tiap kali ko nk letak iman, ko bentangkan toto...hehee

ciK mOt ©™ said...

syana, kalu ko nak letak karpet pun, jangan amik kapet berbulu...

tak pun ko ampar toto jek..
sian la ngan budak gebu ni weiii

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sama beb tikar cam tue jugak la aku letak depan tv kat umah aku tue...tapi kalau nak letak amani..aku letak toto bentang toto kasi dia golek2 atas toto tue...

Jiejah @ Iza said...

lebih baik bentang toto dr karpet,karpet pun memerangkap habuk,sian dak bambam sedut habuk.

[-suziey-] said...

aku rasa better letak kapet..gebus sket..tp bukan kapet yg pesen lama tu..miang..carik yg jenis mcm umah aku tu pn ok..xmahal sgt..eh ko tau ke kapet umah aku camne..hahha:p

xpun klu nk letak tikar ni ok gk..tp everytime dia main2 kat situ ko bentang toto..bentang besar2 biar luas kwsn jajahan dia..ekeekke:p pastu nk g keje ke tido ke or xlepak kt situ dh lipat toto tu..at least bersih utk dia main2 n empuk..hehe..sbb tikar tu hari2 kita lalu lalang n pijak kan..

SyaNa said...

tq korang..starting ni aku bentang toto kot
nak cari karpet pn bkn senang.ye la kan kena tgk rege jugak..

Nana said...

aku mmg pakai tikar gini
kapet tu bole pakai
tp kena tgk gak
jenis yg xperangkap banyak abok
tp tu la..aku rsa kapet lg banyak abok dari tikar ni

SyaNa said...

haah aku pn rasa gitu nana.tp ade gak jenis kapet yg ringan tu bleh basuh msk mesin

eLYies said...

letak toto je syana...takde la sakit dada dia tu

marinahunny said...

kalu kapet pun kumpul debu jugak..

Akma Azlin said...

bentang toto or tilam nipis yg lebar, lah Syana oii..
ko biar die meniarap atas tikar tu kg xcantik lutut die..

Gieyana said...

comeyy jer Iman meniarap cenggitu..apa yg specialnya kt celah2 kabinet tue erk?kekeke

Ko letak ler Iman atas toto yg kecik tue..dulu ms Nureen bb aku alaskan toto kt atas tikar cam umah ko tue..Then bila time tido aku kemas ar balik toto tue..hehehe

Iela Fazielah said...

letak toto je syana... tp kalau kecik nnt dia merangkak terkeluar gak dr kawsn liputan... so letak toto besar.. dia boleh guling2 sana sini..

zura@iwan said...

geramnya tgk buntut aiman...hahaha....bb mmg suka kt celah2 gitu....adeiiii..

ko taruk toto le beb....selesa sket...

Afne said...

pd aku kan syana, tak suggest letak carpet. biar tikar ko tu takpe. cuma make sure ko rajin lap/sapu la takde habuk. klu carpet kang takut dia hisap2 lg bahaya. carpet lg sng perangkap habuk/rambut semua.

tu pendapat aku la..