IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, May 30, 2012

Ikan Sebelah Masak Stim - resepi suami

Morning!!!
ari ni nak tunjuk cara seorang suami memasak..hahaa
aku benornye tak tau suami aku ni pandai masak
baru2 kawen tu mmg xde nye dia masak selain maggie

start yg aku ingat dia masak beria pastu sodap plak tu time aku dlm pantang keguguran dulu
dia masak sup ikan haruan perrghhhhh sedap 
pastu terus dia mula menunjukkan aksi2 skil2 memasak dia :-)

malam tadi aku tak la lapar sgt..tapi dia lapar sgt 
pastu da amik iman maghrib tu smp umah konon kata nk siap2 mandi lps tu kuar makan

sekali tu dia ketang ketung kat dapur
pakcik tu da start masak ko..hahaa
hampon la suami..

tgk la cara penyediaan bahan2..
sgt comel kan..hahaha



aku suh masak pakai Magic Pan tu jek
sonang & cepat..best pan ni sbb bleh kukus gak



taraaaaa...da siap da..nama ikan ni Ikan Sebelah
tapi dun wori dua2 belah ade isi..hehee


pastu up dgn sayur sawi goreng
tq abang :-)

da dia masak, aku pn uruskan la Iman, lipat kain..
dalam rumahtangga ni kena give & take
jangan kata masak, kemas umah jaga anak tu keje isteri jek..tu kerja bersama..
lagi2 kalo isteri tu pun keje mencari rezeki kt luar kan
sama2 penat..kalo isteri tu surirumah pun, ada masa dia kena diberi rehat jugak

lelaki yang berjawatan Director & owner company kt umah ada maid pun memasak ok..ada la yg bercerita kat aku..kagum aku sbb kt opis dia BOS, tapi kt umah dia still boleh turun dapur utk masak..so takyah la rse rendah diri or tercabar ego kalo tolong isteri kt umah tu..

:)



13 comments:

Nor Suhada said...

if lelaki masak mmg sedap....
Magic pan tu dah terbeli gara2 blog ni la...
Teruja,,terpengaruh...

Mmg betul2 senang nk masak..save time n sedap

♥cikmOt♥ said...

betul aku setuju statement ko dibawah ni...

siap aku quote buat status kat fb...biar laki aku tu buka mata sikit...hahaha...

Nory Zoulkefle said...

ikan sebelah...nory aritu hubby siap bwk gi pasar smata2 nk tnjuk ikan sebelah secara live...heheh..seumur hidup x pernah kenal, taw dr cite nabi2 je, xtaw plak die wujud...ketinggalan zaman btul kan...hehe

Nory Zoulkefle said...

ikan sebelah...nory aritu hubby siap bwk gi pasar smata2 nk tnjuk ikan sebelah secara live...heheh..seumur hidup x pernah kenal, taw dr cite nabi2 je, xtaw plak die wujud...ketinggalan zaman btul kan...hehe

Unknown said...

nampak senang resepi ni..leh terai ni...suker makan stim...selalu makan leh selim hehe

ilia said...

sangat setuju dengan itu statement..hehehe ;-D

Ayu said...

A'ah betul tuh!Alhamdulillah asben YM pun ringan tulang, :D sedapnye, dah lama noo tak makan Ikan sebelah...

Myra Jay said...

Mmg kalau sesekali en suami tunjuk bakat-memang menggoda jiwa kan ;)

Hasil yang meletop :)

Falsya said...

untung badan laki pandai masak..laki aku takat nak jemur kan kain ok..tp bab masak mmg angkat tgn..hehe..

Iza Rohaiza said...

bertuahnya syana :)

Anonymous said...

btuah nye badan laki pandai masak
amrul penah msk
sekali dua je kot hahaa

mama tisya said...

ikan masak stim paling senang..campak2...org lelaki kalo msk mmg ketang ketung la..kdg2 bila aku tegur lagi kuat diketuknye kuali ke periuk ke..sbr je la aku

qemaishak said...

berkenan sguh ngan pan tuh, kena rembat gak ni..

start senin ritu sampai sekarang, hubby qema start masak dia blk awal sebab rasa tak larat sgt dah blk keja nak relax je..dia sukarela, bini suka la hihi tapi dia masak qema kena kemas dapo la lps dia msk :)