IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, May 25, 2012

Kebun cute kami

Morning!!!
meh sini nak eksyen kebun aku..hahaa kebun la sgt kan

tapi ok la cute2 pn banyak gak hasil aku da makan dr kebun ni
ni bawah ni kebun awal2 dulu pak mertua buat..
ada pokok cili 2, kari, kunyit, serai..
pokok cili sangat2 la subur smp xabis makan...



yang ni plak abah membesarkan kebun...
dia tambah lagi 3 batas..
lebih tersusun dr yg awal2 tu

tak silap aku ade pokok bendi, cili lagi..pastu...aku tak tau ape lg dia tanam..hahhaa




aku ngan syarul mana la reti tanam2 ni
abah dtg dr kampung, dia akan godek2 kebun ni..
tugas aku letak baja & siram jek
kire amanah abah utk aku jaga..ewahh hahaa

best gak ade kebun gini, macam2 bleh tanam
pastu tak yah beli dah..mcm cili api tu nk buat megi senang, petik jek dr pokok..fresh gituuuu :-)

tapi yg sakit mata nye, umah belakang tu semak samun..geram jek tgk..


11 comments:

Unknown said...

untung ada kebun sendiri tak yah nak beli2...

Nory Zoulkefle said...

untunglah ade kebun,nory dok umah flat mmg x berkebun lah jwbnyer...hehehe

:: Riri-Fatieha ::~ said...

memang best kalau ada pokok cili api dgn bendi sndiri.. senang je kalau nak masak. main petik2 jer..

ALoNa CintamaniszLite said...

Gemok daun kunyit tu...

odah said...

salam

memang syok dah lama berangan tp selagi dok umah flat payah benor rasanya

Myra Jay said...

Okla berbudi dengan tanah, nanti boleh makan hasil :)

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

pokok cili aku dah habis .. mati plk .. hu..huuuu

rasp said...

bestnya....
nanti bila dapat merasa hasilnya lagi bertambah best...
tapi jgn lak lupa ye nak siram2 bagai :D

♥ Vna ♥ said...

oh, wina x minat berkebun uhuhuhuuu

dulu duduk dengan family, kena paksa rela jaga 'kebun' kat luar rumah :-/

AdanyaKauUntukku said...

akak pun tak sabar nak buat kebun mini tuk rumah syana

tanam serai lengkuas cili daun pandan.......huhuhu....ntah bila lah nak dapat ruamh sendiri

Ibu Aqmar said...

syoknye dok umah ade tanah..saye dok flat takde tanah..nak bercucuk tanam pun kena pk org lain sama..huhu

kena beli umah bertanah gak ni..impian akan dtg..hehe :)