IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, March 29, 2012

Hot Chat: Kisah Adik-Beradik

pagi td otw ke opis dengar la radio hotFM
dorg sembang hotchat pasal kesah adik badik..ade yg buat aku gelak2 hahaha

pastu ttibe teringat, aku pn ade gak kesah pasal Aku & Kakak aku yg sorg tu
hahhaaa
*kak jgn marah ek aku story* :p

aku anak ke2..beza umur aku ngan kak phira 3 tahun jek
tu pn xsmp sbb aku lahir bulan January, dia bulan December

makanye bile celebrate bday tu mmg mama buat sekali harung jek
tp mesti buat bulan 12..so bile smp time bday aku tu kureng sket la meriahnye :(
xpe, janji dpt hadiah awal..hahaa

pastu kalo baju, konfem mama beli patern yg sama tapi kaler lain
hahhaa mcm boria ok

aku & kak Phira sgt beza perangai...aku ni mcm kasar sket ala2 tomboy dulu time kecik
dia plak jenis yg lembut jek..tp suke cari pasal ngan aku

part suke provok aku tu mmg no 1 la..
aku ni plak pantang org kaco, mula la naik hantu
dulu kalo gado tu, jenis main kejar pakai pisau tu..hahahaa
lari la si kakak kena kejar ngan adik gila..hahahaa

last sekali aku ingat gado besar ngan dia time lagi brape bulan aku nk kawen dulu 2005
time tu mmg ntah hangin ape gado..hahaha
ingat balik kelakar ok

1st masa tu tgh malam tgh tgk TV, bleh gado sbb rebut remote TV
gado pny gado, sekali aku gi dapur kuar kan pisau
hahahaa ni kalo kuar pisau sbb da buntu xtau nak lawan gado mulut da ni
tp bile da besar2 ni idak la aku kejar dia ngan pisau..hahahaa
mau aku kena tangkap plak kan
time tu da nangis2 da ni sbb kalah bertikam lidah
last2 aku amik pisau aku jerit "aku tikam kang.." (sambil konon nk tikam perot sdiri)
hahahaa pompuan gila!!!
pastu mama kuar dr bilik lepas dgr bunyi bising
pung pang kena bebel last2 berdamai
pelok2 kak phira kt situ mintak maaf..hahahaa

pastu dalam waktu terdekat tu nk kawen tu, lagi kes emosi terlebey sudah
hahaaa
dulu aku gi keje, kena anta kak phira ke opis dlu baru aku gi keje
sbb dia byr duit bulanan kete, minyak sume so aku kena jd driver dia
ntah camne dlm kete hala balik tu, kitorg gado
mula biasa la gado mulut...
last2 aku da mcm kalah da gado mulut aku benti kete tepi, teros turun kete

nasib ade teksi kt belakang, teros aku naik teksi balik..hahahaa
da aku yg drive senang je la aku benti mana aku suke..
kak phira sure terkedu2..tgh2 bebel sekali aku stop teros turun..hahaa
selalu kalo gado2 gini yg turun nye passenger kan..ini idak, drive yg turun
hahahaa

lama gak la perang dingin..even dok sebilik tp x bercakap
sanggop aku gi keje naik bas, LRT bagai
hahhaa..

rse tu la kot last kitorg gado..da kawen ni xgado da
hahahaa

tapi ape2 pn dia la the best kakak yg aku ade :-)
aku sengkek2 dia la tempat aku pow..hahahaa
mmg kelemahan aku ni kalo org ajak gado mulut sure aku kalah
tp kalo gado tarik2 rambut, insya Allah bleh menang
hahahaa

6 comments:

Kaklong @ Izan said...

Bestnyer....cam drama maria mariana plak...:))

Afne said...

lama tak jenguk blog kak phira.

syana, tetiba aku sebak igt kisah aku adik beradik. 2 org dh pegi dulu..

AdanyaKauUntukku said...

gadoh adik beradik tu biasalah..

takkan putus air dicincang

Dee said...

hahaha..syana ni tak pandai cari point nak lawan balik kot..sbb tu selalu kalah kalau bertikam lidah..kena asah debate skil..hahaha..

apapun..gaduh2 tulah yg merapatkan kita adik beradikkan..

adarnadzmie said...

hehe..nasib baik akak ngan akak akak tak gaduh sampai amik pisau bagai...:)

Pinkjambu said...

mampos aku gelak pepagi nih.. hahaha.. melampo tol sampai nak tikam diri sendiri!! hahaha..