IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, August 1, 2012

Kari Daging Resepi Syana ~ rumah ibu mertuaku lagi

meh sini nk eksyen lagi ngan korg
ni aku masak ari ahad lepas kt umah MIL aku

hahaa eksyen sgt kan :p

ni kari daging
tp pekat sgt kuah dia
lepas buke aku alter kasi kuah lebih...
RESEPI????
ko ikut jek belakang pek kari BABAs tu :p


oh yg ini bukan aku masak...
yg ini, syarul yg masak
ngidam sgt, masak sendiri..hahaha


Sambal sotong kering
aku masak gak ni...


ini sup ayam khas utk anak2 saya :-)


ni kuih beli kt param jek
kemain meriah kuih2

ni ntah bile nk masak kt umah sdiri ni
sbb ikut plan, weken ni mmg tak buke kt umah langsung
tp sayang plak terung ngan bendi kat kebun tu

lastweek, ada gak la aku masak utk sahur kan
skrg ni, sejak2 syarul jaga badan ni, dia xmo makan sahur
orang nak raya, mesti la pasang badan..hahaa
ko ingat wanita jek nk pasang badan??? 


12 comments:

POSH76 said...

sahur makan bnyk takper tapi kalau buka makan bnyk bahaya...bess2 lauk tu...

watyz said...

aku suka daging goreng tu. hehehe... aku pon x masak kat rumah. takat masak nasi wat sahur.. :)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

my asben mmg kene makan yg panas2, adeh!mengagau gak la masak sahur tiap2 hari sambil tutup mata!haha!sabo jelah...

Rasp said...

senang ek ikut resepi blakang pek jer hehehehehe...
starting hari nie SH tak bagi i masak dah...
sbb katanya makan bertambah kalo i masak...
so lebih baik beli kat PARAM jer katanya...
beli sebungkus tak leh tambah2 dah hahahahahha...

Nana said...

aku memula ritu je sahur
skang malas gak
sama mcm syarul nak pasang badan ari raya haha

Falsya said...

ko mmg kan syana..saje je..keluar2 angin aku tgk makanan ko nieh..

♥cikmOt♥ said...

sedap nya weii...terliur aku...
aku ni bila tah nak masak beria..sobs...

SURIA AMANDA said...

x leh tahan la tgok kari daging ko syana....

Gieyana said...

tme nie daku x makan nasi lg nie..tgk kari ko lapar ler plak..haizz!

mama_umar_maryam said...

best giler syarul nk mkn sendiri,die masak..nape ek aku xreti nk makan daging sgt,hmmm..

Myra Jay said...

Sedapnya Kari Daging, kalau dapat cicah dengan roti jala lagi mabeles :D

ALoNa CintamaniszLite said...

Amboii...bkn main dia tunjuk skill masak ye, hehe..
Syarul tu masak apa?? daging goreng ke?? Akak kalo makan nasik dpt lauk daging goreng pun dh ok dh..hehe..nikmat, ngee..

Ha'ah..resepi akak tu lebih kurang asam pedas gak lah..tp bila dah masak kuah dia pekat lah. Jd, takyah buat air asam dh utk cicah, ngee..