IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, August 7, 2012

Sambal Sotong Resepi Suami

hahaa...kemain resepi suami kan
jangan plak aku buat entry ni kata aku queen contro ke hape ek
kang kata asyik syarul jek kena masak
no no..aku bukan dera dia ek
tapi mmg kadang tu, pokcik tu suke masak sorg2 kt dapur
abis di halaunye aku suh jaga anak kt depan 
aku pasrah jek :p


ni dia lepas dendam hari sabtu lepas
tgh2 tak brape sehat tu, dia bleh plak gigih nk masak sdiri
aku suspek, dia x sedap tekak..so makan air tangan org sume tak kena
tu yg dia masak sdiri kot


Sambal Sotong 
sodap jugak..even a bit pedas
aku ni mana la tahan pedas..
kalau skala pedas syarul baru 2, aku pny da mcm 10 tu tahap pedas dia
mmg makan mencungap2..


Ikan2 di goreng & di bakar 


Bendi aku gigih petik kt kebun
banyak gile kali ni
syukur


aku masak 1 jek..sup suhun
ni pn utk anak bujang
heheee

hidup rumahtangga ni kena la give & take kan
jangan la plak mengata bile ada suami masak sdiri
normal la tu aku rasa
keje umah bukan tugas isteri jek..
lagi2 plak zaman skrg ni isteri sama cari rezeki kt luar kan..
so pandai2 la tolong menolong ye dok??


14 comments:

FARAH deeb said...

Den lg suko laki den tak tolong masak sebab dia tau masak air ngan goreng telur aje! Akaka! *Tobat mak!*
My latest Entry :)
JJCM: Day 17 Ramadhan 1433

Myra Jay said...

Lama tak makan sambal sotong tu, terus rasa nak makan ha ;D

Falsya said...

untung laki ko reti masak..laki aku reti makan je..hahaa.

Nana said...

untung la laki pandai masak
amrul reti masak air je hahaaa

mama_umar_maryam said...

btol2..untung ko..xpelah..laki aku tlg sidai kain je.hahaha

zal88 said...

yup btul..kte stuju kak..husbnd kte pn kdg2 rjin tlg masak..=D

AdanyaKauUntukku said...

teringin nak masak sambal sotong dengan sambal udang...

mmmmmmm..
tapi akak tak suka siang sotong..cam ne"

cindyrina said...

rajin nye...dia masak...kebun bendi!!! menarik!

Rinna said...

Sedapnya tgk sambal sotong tuh.. Bertuah laa hubby pandai masak leh gilir2 kan masak..tak de laa penat sgt.. :)

Nory Zoulkefle said...

sama ngan hubby nory, suke memasak jgk..die ngan kuali x dpt dipisahkan...hehehe

SURIA AMANDA said...

aku sgt setuju ko ckp tu nok...ko doakan aku dpt laki mcm laki ko eh nok...

Iela Fazielah said...

Bagus syarul....rajin msk mcm laki ila gak... Cuma laki aku malas sikit... Dia msk ikut mood n tahap kerajinan..... Tgk sambal sotong tu mmg kecur ayak liuq ni...

watyz said...

bertuah dpt suami pandai masak ni kan... :)

Eri-chan said...

ikan talapia goreng...auwwww menggoda tekak