IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, October 1, 2009

Raya umah tokey masak2

moh sambung kesah raya ye..
sabtu raya ke7 aku lone ranger pegi ke umah MakLong Z di Jalan Duta..tapi bile smp di paking br aku sedar camera gabak tinggal kt umah..patot la mcm ringan jek..
di sana jumpa abg sedara ku (boy & family)..bleh plak makpak lepak2 makan, anak2 gedebushh kt swimming pool..aku tgk syahduu jek..ye la panas2 gitu mmg sonok berendam kan..tp takkan la aku nk join sekali kan..no sopan ok..even tuan umah bg green lite..

lepak smp kul 6ptg pastu cergas amik syarul kt umah..aku hangkot sekali Kak ajai & anak2 sbb suaminye sebok nk gi service kete..ateee kete baru kuar..hohoho

lepas amik syarul teros ke umah Pakanjang di PJ..ni part paling sonok..sbb Makanjang aku ni tukang masak..mmg mantop dia masak..siap bleh request nk makan ape lagi..b4 tu aku da request nk makan lontong + sambal ikan bilis..fuh mmg heaven ko..tp dia up kan jadi sambal sotong kering..lagi la meletoppp

bile pk2 balik skrg nyesal tak makan secara tamak haloba ari tu..huhu "makanjang...nak lontong lagi bleh??"

ni ko tgk bini sape la neh..raya umah org abis ditapau nye sume..mokekeee
ini la Kak Ajai..menantu Makngah aku..dia tapau byk2 tu sbb ade member2 sominye nk dtg umah..ni kes malas masak..kekee


licin ko mehun tu dia kaut :p


aku tapau gak..da tuan umah suruh..aku tapau lontong yg amat sedap tu..


Makngah syana, Alin & Alish..cute gile dorg neh


Kiri tu anak Pakanjang bernama Nurul..sape nk cari calon menantu bleh la usha2 dia ni..rajin budak ni..pandai masak plak..ewahhhh pomot..pomot...




balik dr situ, kami ke umah Kak Ina (SIL aku) kt FRIM..dijamunye plak laksa..huhuhu sume sedap2..nak pecah perot aku..
Kak ina...syarul ckp nape tak pelawa tapau??? dia nk sgt tapau tp malu..hahahaa

Adam & Arif yg sonok dpt bunge api..


aku time tu mmg rse belengas gile..rse busuk yyg amat..ye la dr siang membawa ke malam kan pakai baju yg sama

kebetulan Mak Jah syarul & family pn ade..


mmg hari yg meletihkan..especially letih makan :p

*aku pakai baju kurung tu bukan sbb aku ayu cendana ye..tp sbb aku try blouse aku sume tak muat..huwaaaaa gile tragis!!

2 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wah aktiviti makan2 jer ..murah rezekie .. alahai jgn ler sedih2 .. nanti lps habis raya .. pegi gym balik ;-)

Anonymous said...

uwa..aku mmg kempunan lodeh di pagi raya..pasainye tahun ni raya kt utara depa mana ada wat lodeh2 ni.xpe mlm kang ada open hse dah tanya awl2 ada tak lodeh.seb baik ada..hahaha