IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, January 13, 2011

Resepi kebab ayam

eh gambar bawah ni bukan kebab ayam ye..ni telur ayam dadar
kekeke *ok xlawak*

ni menu diet aku hari ke berapa tak hengat..tapi smlm punya le
bfast: seperti biasa telur dadar + cheese



ok ni kebab ayam..ye ke kebab??? dia cucuk2 mcm sate la

tu rupe paras b4 grill

bahan2:
- ayam potong kecik2
- bawang putih
- bawang merah
- halia
- capsicum
- timun
- lemon
- lada hitam
- garam
- lidi sate

cara:
- tumbuk bawang halia tu smp lumat
- pastu ayam & sayur tu ko potong la kecik2 gitu
- pastu ko marinate jek sume2 bahan tu dlm ayam & sayur.perah lemon tu 1/2biji
- pastu cucuk la kt lidi sate tu
- pastu grill la

aku marinate ngan cucuk pada malam hari
pastu bgn pagi2 grill jek..kalo ayam kejap je masaknye
kalo daging lama sket la..

tu la lunch aku smlm..sbb tu kot aku x pegi Q makan kenny rogers :-)

9 comments:

[-suziey-] said...

rajinnya ko..siap cucuk2 kt lidi lagi..hehe

zura@iwan said...

rajinnya...siap cucuk2 bgi ek...dapnya...

eLYies said...

sure ko dah byk turun kan syana..jeles la cam gini!

PuaN su SU said...

syana....alololo sedappp..

POSH76 said...

adoiiii!!!sedapnyer tak tahan tengok dah ler kempunan KR huhu

mama_umar_maryam said...

aku tgk ko kt kenduri kim aritu pon rasenye dah slim dah..skg ni lagi slim le nih..aiyohh..

Nana said...

pergh,..
dah mcm kebab nandos dah ni
terer gile

Norhayati Ahmad aka eixora said...

kreatif lah wei bab pemakanan nih,,,
aku nak tiru gaya diet ko nih...
nak try wat kebab cucuk2 kau nih...

Gieyana said...

rajin betul ko weh..nmpak sedap jer..nnt leh try..:D