IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, February 16, 2011

Meh sini nk bgtau

aku up entry ni sbb ade yg wonder nape aku letak food iman dlm bekas kiub ais tu kan??
ade yg tanya camne nk bg iman makan gitu???
suap mcm puree ke???? ha meh aku mau kabo ni

cara2 masak benda ni ko tgk entry ni ade rsepi dia..simple jek

da masak tu aku letak dlm bekas kiub ais ni sbb nk kasi keras letak dlm esbok

bile keras bleh la tahan dlm 1week gitu..ate aku ni bukan byk masa nk masak lauk dia ttiap hari kan
kalo ade yg kata xfresh tu, ko pk la kalo bg yg instant tu lg xfresh kot
:-) sama gak dia pack kan gitu brape lama kan
so kire halal la kalo aku ikot teknik ni
khas utk ibu2 yg kerja ye

aku masak bubur mcm biasa ye
dulu aku blend beras..skrg ni tak buat gitu da
skrg ni, malam2 aku msk bubur kosong mcm biasa..
pastu aku tutup guna penutup ade lubang..so x la wap dia terkedap dlm tu


so pagi2 aku panas kan bubur tu, pastu sambil2 tu aku cairkan kiub ais lauk iman dlm air panas
mcm gini la rupenye

pastu agak2 da cair tu aku tuang la dlm periuk bubur tu
senang la gaya gini..sesuai la utk ibu2 yg bizi kan
at least dpt gak la anak aku mkn ape aku msk
:-)

11 comments:

honey amour said...

nak kona torai nih....

Suziey Ahmad said...

mcm eskrem dh aku tgk..xpun xyah cairkan ko bg je mcm eskrem..ekekek:D

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

ada butang like? meh nak like..

SyaNa said...

honey, sile torai ek ;-)

suziey..silap2 sket hari lg sebok nk mkn mcm eskem..keke

mrs K~ hehee tq like

Diarihatiku1976 said...

wahhh.. bagus resepi ni yekkk...

Iela Fazielah said...

mmg cara ni mudah n senang.... pastu mcm mkn aiskrim pulakkan?

qemaishak said...

saya pun bt camni tuk ammar..
senang pagi2 tanak bubur trus masuk puri yang di frozen tuh very the easy & fast kan kak hehe

untuk lebih senang setelah beku puri lam cube transfer ke tupperwear sng pagi2 amik je xde lekat2 sesama sendiri..

Semoga anak membesar sihat makan masakan ibu.

Afne said...

lorr ada yg pertikai ke cara ni syana. no worries k, afne pn buat benda yg sama. same goes dgn mommies2 yg afne kenal. at least kita ada inisiatif nk msk & bg anak mkn air tgn kita :)

ikut masing2 la. tepuk dada tanya selera.

mama_umar_maryam said...

alah syana,komen2 x membina tu ko buat dekk ajelah..dah sah2la kite ni buat pembacaan,research bagai sblm nk wat ape2kan..yg penting iman sehat & kuat mkn mskn ko ;)

IDA said...

jgn kata org keje buat gini syana.aku yg surirumah pun buat gini..byk benda lain nk buat dgn ade anak sorg lagi nk msk utk dia.cuma masa nk masuk peti ais tu aku masukkan bekas kiub ais tu dlm plastik ziplock supaya bau2 kat dlm peti ais tu tak termasuk dlm bubur

A.H.A.D said...

oic..bagus3x. aku pun nak buat camni la. selama ni hari2 aku masak pepagi tau dari zaman aqeel lagi hehe.