IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, February 7, 2011

Solid food

skrg ni bertambah pening aku nk pikir menu nak masak..
hahaa mcm la selalu masak kan..
ni aku pening nk pk lauk utk Iman..dok la aku gugel pasal lauk2 baby

yg ni aku try buat last week..
Carrot + ikan tenggiri

bahan2:
carrot sebatang
Ikan tenggiri sepotong
bawang putih 1
halia sket

caranye:
ko potong2 la sume2 tu..tp bawang ngan halia tu ketuk je la
pastu ko tumis bawang + halia tu ngan minyak sket
pastu masuk air & campak ikan + carrot tu
tggu la smp carrot empuk
da sejuk ko blend la ikan (buang tulang) ngan carrot tu
campur kan air sup tu td
pastu letak dlm tempat ais tu

*tapi iman ni gaya makan mcm tak bersungguh jek
tak kire la aku kasi lauk ape pn..makan nye kemain sket
pastu dok sembur2..xtau la mmg xsedap ke kan
hahahaa

tak pe la, asal masuk sket dlm perut dia aku lega da
kena kuat semangat!!! aku risau je aku terbeli makanan baby kt kedai tu
hahaaa sbb mcm sedap jek aku tgk dok dlm botol gitu kan
hehee

~autopublish~

5 comments:

Gieyana said...

x pa..ko try n error ja ar..nnt lm2 di biasa ar..

Anak ku lg best..skrg mkn nasi ngan kicap + telur goreng jer! Aduyaii..lg ar haru!

Anonymous said...

kreatif sungguh ko masak makanan iman ek
kagum nengok
aku mmg malas wei hehehe

Dee said...

dia lum nak makan betul tu..xpe..jgn putus asa..nti oklah..

Afne said...

syana, takpe nnti lama2 iman ok la tu. mungkin gak menu baru dia rasa lain. nnti ko cuba lg. byk khasiat ko msk sendiri. u go girl!

A.H.A.D said...

aku ingat ape bende la tu..hehe

apsal ko ltk dlm tempat ais tu? ko nak kasi beku ke?

aqeel dulu sembur2 gak memula, tp awl2 aku ltk dlm botol jer nestum..pstu baru ok dia nak mkn guna sudu..
afeef pulak aku guna sudu terus, laju je dia suma masuk mulut hehe