IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, July 26, 2012

Kari Ikan Senangin

wah berjya gak nk masak kari ikan utk suami
gigih la beli ikan kt Mercato bawah ni
sbb nk beli kt kedai runcit umah mmg x sempat nye

so tu yg ttibe dpt ikan senangin plak
dia jual siap2 dlm pek ada 6 ketul
sepek tu RM6
mahal ke murah?? tp ok la aku x yah nk kena siang bagai
balik basuh2 terus masak


tarraaaaa..syarul ckp ini kari tersedap aku
hahaaa ok fine b4 ni kurang sedap
Nak resepi???
ko beli jek rempah kari ikan BABAS, blkg pek tu ada resepi dia
ehhehe
sumpah mmg aku ikut resepi dia
tu yg terus sedap kot

b4 ni masak main campak2 jek..tu yg kureng tu kot
kali ni mmg sedap la..hahaa
hhahaa perasan

tu BENDI tu, aku petik blkg rumah
best nyeeeee.....


pastu up sawi goreng
yg ni bukan aku tanam :p



suke dapat masak utk suami :-)
walau muke dia terkulat2 mcm kena paksa makan, tp abis 2 pinggan
hehee aku paksa makan kul 11 malam sbb aku da ngantok nk tido 
tu yg mcm terkulat2 tu sbb kenyang lagi kot


tapi aku tak makan nasi
aku makan kebab debab :p
kenyanggggg

hari ni sahur syarul mintak sambal telur
small the pieces jek

:-)

11 comments:

Saleha said...

salam kenal.. follow sini ye

ikan senangin? ikan dia jenis besar2 gak erk?

murah dah klu besar tu

SyaNa said...

tak pasti la besar mana
sbb dia da siap potong2 kecik letak dlm bekas

♥ Wina ♥ said...

x pernah makan ikan senangin..kalau masak kari selalu ikan tenggiri tapi mahal!

eh, aku pun kalo masak kari mmg ikut sebijik dalam paket tu hahahhh!

mama tisya said...

aku pn kalo wat kari ikut resepi blkng pek tu..heheh tp aritu mcm cair skit kari aku

Pinkjambu said...

aku baru nak buat kelako sawi tu ko tanam gak ke? *okfinetakkelako*

wey dapnya kari, cis!! ikan jenahak kat umah tuh nk buat mende, ikot hati aku nk kari lg nih..

Gieyana said...

mmg rs puas ati bila dpt masak kan...aku pon msk sket2 n simple jer..hb hantu sambal tumis..so kalau hr2 smbal tumis pon dia ok..tp daku lak jemu..haizz!:-)

SURIA AMANDA said...

weh...aku tgok kari ko...mak aii..terliur beb...walau aku tgh bendera jepun..aku ttp nak kari.....harus cari ni...

Nana said...

aku tgk kari tu pekat dah tau sedap dah ni
aku xpenah masak kari
Esok2 jadi suri rumah konfem aku terer masak kan hahahahah
So far puasa ni xpenah mak aku masak kari lagi

Dee said...

biasa dee campur sket ngan rempah cili baba's so kari tu ada pedas2 sket..jgn boh byk kalau tak tahan pedas..tp lagi sedap tau..next time cuba ok..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

tgk kaler kari pun dah taus edap ;-)

Jackson said...

aku pn kalo wat kari ikut resepi blkng pek tu..heheh tp aritu mcm cair skit kari aku