IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, July 25, 2012

Pengalaman lampau

tajuk terhape
:p
nak update pasal menu sahur..tapi nana ibuDamia ckp makruh letak gambar makanan
cannerrrr???

hahaa ikut hati nk up pasal lauk sahur smlm
tp kalo update letak gambar makanan guna camera cabuk ok kot
so gambar xde la nampak tempting sgt kan :)

ok ok..ni nak story kesah lama
kesah bulan puasa time awal2 kawen dulu..ewahh..
saje nk test memory ok lagi tak
ye la, kesah 7 tahun lepas kot...kalo aku berjaya story kt korg makna nye otak aku masih muda
hahaha

dulu kan time awal2 kawen kan, syarul dia keje masuk petang balik nye kadang tu malam kul 11 kalo dtg ada prob, nak dekat sahur baru balik
tak tak..dia bukan keje Kilang time tu
keje kt opis ni gak..tp dept lain

aku plak keje opis hour
time ni paling sedey masa buke..yo la buke sorg2 tiap2 hari mau tak sedey
da la baru kawen kan..ttibe la terkenang zaman kecik2 gado2 ngan adik kakak time nk buke
rebut2 sape nk kemas meja, sape nk basuh pinggan *rindu*

kadang tu aku buke makan megi jek..sbb nk masak tu mmg tidak la..ate nye sape nk makan kalo aku msk
oh time tu isteri mithali lagi *mati lah stetment*
time tu x gamak nk kasi suami makan lauk sejuk..hahahaa
kalo aku msk time buke, tak gamak nk perangat kasi suami makan utk sahur
murni sungguh saya time itu..hahaha

so gigih la aku bangun tgh2 malam nk masak utk sahur
kadang tu bangun masak tu syarul x balik lagi pn
kire dia balik2 mcm Surprise!!!!!!!!!!!!!!!! lauk hebat2 aku masak
hahaha

yang paling aku ingat smp skrg ni, aku masak rendang tengah2 malam buta
da dulu dok umah flat low cost tu
so ko bayangkan la jarak dapur umah aku ngan dapor jiran atas kiri kanan jauh mana
ntah2 jiran aku tgh syiok tido ttibe terhidu bau rendang mesti dorg terus mimpi Hari Raya

da masak2 utk sahur tu, bangun kul 5 pagi
time awal2 kawen tu, bukan nye tak bleh kunci jam sdiri
tp aku suh gak mama call..hahaha sbb rasa mcm roh aku tu cepat sket msk dlm badan kalo dgr suara mama
*kenangan sungguh*

time tu sahur tu mcm benda yg best la sbb dpt makan dgn suami
makan banyak2 sbb nk cover buke x makan sgt sbb sedey syahdu syahdan
tu yg lama2 gemok :p

-ok bye-



5 comments:

♥ Vna ♥ said...

makruh yer?? errrkkk...

Gieyana said...

ada bc psl makruh gak taruk pics gambar..tp kalau sekadar nak berkongsi rez
sepi apa salahnya..yg penting niat kita..insyaallah..:-)

nasib baik hb daku x kerja shif..tp rsnya time bln posa nie x der outstation ler kot..ekekeke..:-)

Myra Jay said...

Heheee, mengimbau kenangan membuatkan kita tersenyum kan ;)

Anonymous said...

hehe tu la
aku baca makruh
tros xmo dah update
tp btol gak kata erin
update tu nak wat sebagai panduan kita sendiri
kot nanti nak masak bole refer
ntah la kurang arif ahahah
yg pasti aku mmg xmasak
tu xde gamba makanan hahah

mama tisya said...

ykenanagan tul citer ko ye..sure sedih ari2 buka sorg2 dh la br kawin...tu la makruh mayb atas org yg tgk kot..tp niat org yg pamirkn gmbr tu utk rujukan bila2 nk masak..almaklum la org mcm aku jenis jrg masak so bila ltk kt blog senang nk refer bila kena msk lg...hehehe