IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, July 31, 2012

Sambal Ikan Sembilang ~ Kat rumah ibu mertuaku

Morning!!!
takpe kan nk tayang gambar makan2
bile lagi nk tayang makanan aku masak
mak bukan selalu masak pun kan

so inilah saat2 korg bleh nampak aku ni terer gak masak
hahahaa ok lagi kelakar bile puji diri sdiri

ni iftar hari Sabtu lepas
kan aku balik Tepeng..so kasi chan la mak aku tu rehat dr masak2
makanye meh sini aku masak kan
sedap tak sedap belakang kira..
janji sume lauk terhidang atas meja :-)


yang ni Sambal Ikan Sembilang
feveret syarul setiap kali balik kampung
tp aku masak aritu kering sgt
x de kuah
tapi sedapppp

Sup sayur petola

Ayam masak sos tiram

Petai rebus 

Ikan bakar 

da gaya mcm masak kt dapur masterchef plak
mana tak nye, b4 tu kami kuar gi Tesco, balik umah da kul 5 lebih
kuar peluh2 jantan aku masak kelam kabut

nasib sempat siap..
best gak masak2 aritu sbb rasa lama x masak

tapikan, sebenarnye, masak time tgh puasa lagi best
sbb kite tgh lapar, pastu rasa mcm teruja jek nk masak
tu yg aku over rajin buat sorg2 sume tu


kalo tak, ko ingat aku ni mithali sgt??
takat potong2 bawang jek la..sbb mak aku tu masak lagi sedap
tapi kali ni, rasa kesian plak tgk dia letih..

oo hari ahad pn aku masak gak kt tepeng nun
entry sat lagi aku tunjuk ek

hamboii kemain ko....


7 comments:

Saya Disini said...

sedpnye

ALoNa CintamaniszLite said...

Menantu mithali ni, syana...hehe.
Bgus laa...bangga ler syarul dpt isteri pandai amek ati mak dia.

Falsya said...

dapnye petaiiiii...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

walaaa..menantu mithaliii ;-)

watyz said...

sambal ikan sembilang tu nmpk sedap. eh rajin gak ko masak kat umah mil.... :)

mama_umar_maryam said...

gulp..pengsan..hahahaha

SURIA AMANDA said...

ko masak sumer? ke aku salah baca...hehehehehe...