IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, July 16, 2012

Sabah ~ Kundasang War Memorial & Desa Cattle Sabah

aiyoo bile mau abis cerita sabah ni
hahhaa

ini hari ke 3 kat sabah
tido kt Kinabalu park
bangun pagi harus la sejuk ya amat
nasib la water heater dia ok

bangun awal..sbb nk blah awal dr chalet ni
banyak lg tempat mau tuju


tu kereta yg membawa kami ronda Sabah
Gen 2
harga??? FREE!!!!!!!!
hahaha tq black :-)


sejuk ko...

sebelum blah makan dulu ye
isi perot kenyang2
sbb kt Kundasang ni susah mau cr Halal Food


ni stop tepi jalan sbb nampak eh lawanye la gunung blkg tu :p


ok sampai da war memorial kundasang ni
ingat mcm muzium ke ape..rupenye taman yang sgt gojes



lawa la bunga2 dia 
suke sgt!!!





budak nangis kena marah ngan papa
hehee sensitip sgt skrg ni



dari memorial tu terus ke desa cattle ni
org kabo tempat lembu ala2 new zealand :p

tapi aku tak teruja sgt nk amik gambar posing2 sini
sbb bau busuk ya amat
hahaa ni kire takat jejak kaki pastu terus balik
x smp sejam pn duduk sini

ok la dpt la tgk lembu
hahaa mcm jakun sgt x pernah tgk lembu kan

malas aku nk taip panjang2
korg bukan baca pun kan :p

lepas ni entry pasal rumah terbalik pulak


*entry kedua hari isnin*


18 comments:

SYANI said...

Dulu saya tak pernah teringin pi Sabah. Tapi lepas tengok citer Dejavu di Kinabalu tu rassa cam nak pegi jer..

SURIA AMANDA said...

ala ko ni nok..taip jer la panjang2 aku suka jer baca...

Anonymous said...

hahah aku lama gak dok sini
mgm busuk
tapi sebab view lawa
amek gambar banyak2
eh susah ke nk cr makanan halaL?
aku makan area tepi memorial war tu

Kamsiah yusoff said...

cantiknya pemandanagn...suka sgt kat tempat2 sejuk macam tu..

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

aku teruja baca .. santek ler baju ko jiran ;-)

puanstoberi said...

alahai..masih terasa angin sejuk yg memukul muka.. eceh...
Salu orang mesti amik gmbr kat signboard yg tulis - jgn pijak saya nati saya mati. Ada kan, kat memorial tu.
Rumah terbalik... bes tu.. masa ai pegi tu ari, takde lagi rumah terbalik tu. kena ripit lagi napaknya ni. hihiw :P

shuhadah Zainol said...

bestnyeee...bilalah dapat jejak sabah ni..

mama_umar_maryam said...

bau lembu mmglaaa,hahaha..kt kundasang kitorg asek makan kt kedai makan Intan tu je, yg ade bakar kepak ayam tu..

Dee said...

been there in 2009..x taulah pulak x byk restoran halal..sbb dee pun amik hotel yg provide semua meal..hehehe..tp cantik dan bestkan kundasang..

Falsya said...

betul sejuk haaaaaa...

Noor Atikah Ramli said...

dh lama teringin nk g kundasang lepas tgk gmbar member g sana :(

♥cikmOt♥ said...

BILA AGAKNYA aku nak sampai sini ek...hurmmm

mama tisya said...

sejukkk mcm overseas....

ilia said...

tergelak aku tgk iman nangis sbb teringatkan adam yg senang benor melalak...hihi

♥ Vna ♥ said...

wah feeling² kat obersea pulak ye pemandangan dia tu especially desa cattle tu ;-)

Hani said...

Salam,

Kalo nak berkunjung ke KK Sabah & mencari perkhidmatan pengangkutan & penginapan apartment, boleh hubungi saya di hani_nj@hotmail.com

Terima kasih.

Unknown said...

saya org sabah,,sebenarnya tak ssh nak cari mknna halal d sabah tu..kat area kundasang pun kbnykannya restoren halal...

Unknown said...

As Salaam...saya salah seorang pengusaha homestay yang terletak di mesilou Kundasang. saya ingin perbetulkan kenyataan tersebut. 90% penduduk kundasang adalah Muslim so x susah nak cari makanan halal. malah kesemua restoren di pekan kundasang termasuk hotel dan resort adalah Halal.