IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, July 24, 2012

Meh nak berlagak kebun kecil aku

ha...smlm kan aku tunjuk menu aku msk sume aku main petik2 dr kebun blkg umah kan
meh aku nk tunjuk

kang ade yg x percaya plak kan
hehee

ni gambar pagi tadi
tgh rushing nk bersipa gi keje, sempat aku snap gambar ni :p

ini bendi ye kawan2...
ada 4 pokok abah aku tanam
td pagi da petik 3 biji..boleh buat masak kari ikan sahur kang

tu pokok ubi kayu
syarul suke la pucuk ubi ni..masak lemak mmg sodappp

td tgk celah2 semak tu ada plak buah terung ni
hahaha sumpah wei mula aku x tau pokok terung ni
ate nye bkn aku yg tanam pun
abah mertua ku yg tanam
aku tukang jaga jek
boleh la buat lauk sahur kang

alhamdulillah syukur...
abah aku tu kalo dtg dr Tepeng, mmg tak sah kalo x cucuk tanam
ade jek benda dia tanam
aku ngan syarul mmg xde bakap tanam pokok
cuma aku up sket la dr syarul, aku terer bab2 jaga pokok ni
hahahhaa

tapi lama tak godek pokok2 tu, ada yg kering 
baja pn lama x letak..rumput pn da banyak
nnt la ada masa time weken kite ngulit pokok plak

Menu sahur yang da ada dlm kepala otak aku:
- Kari ikan
- Kerang rebus
- Sayur tauge + tauhu

*sume bahan da ada..kena beli ikan je sat lagi*

12 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

sejuk tangan abah ko ..sumer menjadiii ;-)

♥cikmOt♥ said...

ok aku jeles...

SURIA AMANDA said...

huh...jeles kat umah ko ada tanah..umah aku nak tanam celah mana...dlm pasu?

MRS. K said...

untung weh ada tanah

Iela Fazielah said...

hiuyo..ada kebun kecil..sib baik ada tanah.... n abah ko rajin tanamkan..abah aku citer je lebih...asal dtg tgn kosong..huhu...kalau aku tanam..seminggu je hidup...tangan panas

watyz said...

wa.. sihat subur tanaman ko. aku tanam lalang je la ble. hehehhe

Cik Rongoks said...

bestnye ade kebun sndiri even kecik je.hihi

Haslinda said...

Wah bestnya lah.JImat dah tu bab duit sayur, sayur pun mahal kemain kalu beli kat market.

AdanyaKauUntukku said...

tadi pegi cafe
beli pucuk ubi kayu tu masak lemak cili api...pergHHhh tak sabo nak berbuka karang

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

YM pun baru je dapat hobi cucuk tanam nie, sejak duk umah sendiri.:) Bendi pun dah berbuah same mcm Syana punye kebun..:)

Dee said...

tangan kau sejuk ni syana..tanam apa pun jadi..geram lak aku tgk bendi ngan terung yg berjuntaian tu...

ALoNa CintamaniszLite said...

Mewah jgk menu sahur korang, ye...