IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, June 4, 2012

Elaun dari Prudential..Berbaloi-baloi

Morning!!!
ok hari ni update laju2 sbb banyak keje ari ni
tapi harap dapat jayakan misi update blog mcm makan ubat (3 kali sehari)
tu mmg target aku tu 


ok meh nk cerita pasal Prudential
mmg aku amik insurance ni sejak Iman dalam perut lagi
mmg khas untuk Pregnant Mom..
aku amik pakej ni sbb risau anything happen time deliver dia akan cover 


ok ni pasal Iman admitted last month
kan 7 hari berkampung kat DEMC..so bile dalam elaun ni rasa lega sket 
bukan la kata suke anak msk dok wad tapi ape yg aku bayar RM100/month tu tak sesia la
boleh gak buat tambah saving Iman

yang ini baru elaun..claim2 sume tak settle lagi
tak pe la sbb kalo dapat sekali gedebuk pun tak syiok
biar dpt sket2 gini...dapat yg pn syukur sgt2


Ramai yang mcm tak paham lagi pasal insurance ni
so mmg tak ramai la yg amik utk anak even utk diri sdiri pn liat jek
tapi bagi aku, bile ada anak ni, insurance sgt2 penting
so bile every month tu, mmg duit ni yg aku bayar dulu (RM100)
so apae2 jadi da settle part tu

Kenapa aku amik insurance???
- even syarul ada GL bnm yg boleh cover sume bil2 hospital, tapi aku rasa tu tak menjamin sgt
sbb bile Iman umur 18tahun ke atas, dia still kena ada insurance sdiri or kena cari keje yg cover bil2 hospital ni

- so bile aku amik insurance ni, dia akan cover smp umur 18tahun, so after tu iman boleh start bayar sdiri premium ni..so xde la dia 18thn baru dia nk start amik kan

- anything happen kat diri aku, at least aku da tinggalkan Iman dgn 1 jum;ah wang yang boleh cover expenses dia..sbb aku sebagai pembayar, so ape2 jadi kat aku kire Iman as Waris akan dapat sume tu

- bile stay kat hospital akan dapat elaun, boleh jugak jadi saving Iman..kalo takat guna GL mana dapat ape2..

senang cerita aku rasa insurance ni penting la even company mak pak ada cover medical sume..
sbb kite tak tau future kite kt company tu kan..so ape2 kite da ada back up..sbb bile sakit baru nk amik insurance mmg rugi la..

aku tertarik dgn Prudential ni sbb:

1) dia ada premium utk Pregnant Mom..so mmg time Iman dlm perut lagi aku da menggagau cari insurance untuk dia..so bile cari2 sekali tu jmp la Prudential

2) yang buat aku nk amik dgn agen aku ni sbb Kak Baya ni sgt2 efisyen
ramai member2 Forum PCM aku yang amik dgn dia
so bile anak msk wad, just call jek dia terus dia laju2 email / hantar byhand dokumen2 yang diperlukan utk buat claim..mmg sgt2 pantas
ko tak yah pening2 nk pk pasal ni da
ko just pk pasal anak je..yang lain dia settlekan..
ko tgk tu, tgh2 sarat pun gigih datang collect resit2 & dokumen utk submit ke Prudential...

ni No Kak Baya: 012-367 0017
nak tau pasal Prudential boleh tanya dia..



5 comments:

SURIA AMANDA said...

terbaik kan....

mama tisya said...

baru je melawat baya yg tgh tgu masa nk meletup...penat katanye nk bw perut...hehe

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

nanti kalau aku preggy yg no.3 nak contact baya ni jugakk ;-)

AdanyaKauUntukku said...

akak pun amik untuk budak berdua tu
sekali dengan tabungan pendidikan dia org.........

Unknown said...

thx shana...baru je baca entry ni....thx sbb promote service akk....claim client adalah tanggungjawab besar agent...so akk akan tunaikan tanggungjawab sebaik mungkin.....anyway thx for ur support....-nurbaya prudential...