IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, June 13, 2012

Takut nak resign untuk jaga anak kat rumah???

memang impian aku nk resign pastu dok umah jaga iman dengan uruskan rumah
so kire macam tukar jawatan la..keje still keje..ingat jadi surirumah tu bukan keje ke??

tapi aku & syarul dua2 takut nk buat decision tu..blom campur org keliling family mak pak kami pn mcm tak setuju..takut kot tak cukup duit ke kan..
betul jugak tu..bukan bleh main redah jek..silap redah tersungkur plak kang

pastu smlm ada sorg kawan btau dia tgk cerita NONA, ada pasal MR. MAMA
izan btau blogger hot BEN ASHAARI da jd mr. mama..benti keje opis, skrg keje dr rumah

terus aku usha blog dia..ttibe jeles + kagum plak baca entry dia
dia ckp, dorg bkn nk hidup gaji berangka2..yg penting nk pupuk nilai2 kekeluargaan dlm keluarg
wahhhh mmg salute kat dia berani amik keputuan gitu...

ok la fine dia blogger hebat so banyak duit dpt dr blogging
kalo aku benti keje opis??? takkan aku xmo income sendiri???
selama ni duit gaji bleh enjoy..nnt xde gaji camne???
huhu tu yg aku fikirkan..hahaa dasar kaki soping kan

mmg la bile bincang2 syarul setuju nak bg certain jumlah $$$$$$
tapii.....aku ni jenis suke ada duit sendiri..

makanye aku kena start fikir ape aku nk buat kalo keje kt rumah
ermm...kena korek2 ni ape bakat terpendam aku
hahaaa..hidup da 32 tahun, smp skrg xtau bakat sdiri
sedeeyyyy :p

meh la nk listkan tgk mana yg part time kalo aku resign:

- meniaga online: huhu da tak tau nk jual ape..berlambak org menjual online skrg ni

- bawak kete amik budak2 sekolah (RM30 sebulan utk sorg budak) ambik anta pegi balik sekolah..tapi kang takkan aku nk heret Iman sekali???

- jaga anak org kt rumah?? bleh jaga Iman sekali..ermmm syarul x setuju yg ni sbb terikat katanye, kang nk bercuti susah *pulakkkkk*

- jual makanan tepi jalan?? (goreng pisang, satay..bla..bla..) hahaaa mmg tak la kan

xde yg sesuai????
memilih sgt ko ni syana!!!

*entry kedua hari rabu*

16 comments:

SURIA AMANDA said...

NOK...KO KEJA JER LA..DAH SAMPAI MASA NANTI BARU KO RESIGN...NANTI KO BORING NOK..

♥cikmOt♥ said...

belum tiba masanya weiii

Mya said...

aku ni pakal hutang kereta/kad kredit/koperasi berlambak lagi.
kalau takde hutang, aku rasa aku resign 24hours kot.
lepas resign tu baru pikir nak buat apa.
boleh?

ryyhan said...

Btl cost of living membuatkan kita pk berkali2 nk resign, ben tu tulis2 income masyuk..kita tulis2 nk gerak singgit pun susah..huhu

Ayu said...

Bagus sebenarnya kita duk umah, tapi yelah, at least ada bende yang mesti kita buat, so that kita tak boring kan? :)
YM bagi masa utk diri sendiri 2 tahun je lagi keje makan gaji nieh.At least operation Yayan dah lepas, baru YM buat keputusan nak duk umah, jaga Yayan & suami.:) Good Luck Syana!

Izza - Jiejah said...

akupun masih berfikir sampai skrg apa aku nak buat kalau resign ..nakkkkkkk sgt duk rumah huhuhu

puanstoberi said...

Cam Mya cakap tu kan, kalo takde tanggung hutang itu ini, mmg sng nak buat keputusan.
Apa pun, gud luck utk keputusan anda :)

Nory Zoulkefle said...

cube buat part time menaip dr umah, dlm paper ade iklan die..tgk income blh dpt 8rat ke 2k...entahlah...cube lah mane taw..hehe...

My Love.. said...

sapa la syana..my dream is to be a sahm..ben ashari tu glammor..income mayb 4angka or more..hehehe..tul x?

sama la..xtau nk wat keje apa as part time kalau xkeje pun..tp smua ni leh buat kalau kete dh habis bayar..rumah at least half dh habis.dah la rumah xnak kalah ada dua..jual satu tu rasa rugi!

Puteri Satu said...

akak pun cita2 nak benti keje jaga anak... tapi mikirkan utang umah umur 55 tahun baru habis... so gigit jari jekla...hiks

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

aku dah try jadi suri rumah utk seminggu.. tak boleh wei... tak boleh.. mati kutu.. huhhu

watyz said...

fikir la pro n con nyer yer... :)

GREENJADE said...

sis syana cer try attend kelas jahit..jahit langsir ke..jahit manik ke..pastu fokus betui2 jd bisnes sure income masyuk jek..

* cadangan seciput 5 sen kakJade yg kerdil *

Anonymous said...

Heheh aku dh ready nak benti keje jadi srirumah
Terfikir gak nsk mniga on9 tp bak kata ko dah mcm cendawan tumbuh kan
Nk jaga anak org kan xleh nak g mana2 plak ssh
Tp xpela klw xde keje kan..aku redho je insyallah ada rezki lain kan...
Klw aku bent keje mmg xle enjoy la..gj ckp makan je xkisah janji aku dpt stay ngan amrul

Unknown said...

syana...ko jgn berenti...nnt ko nk soping susah...hahahaha

Unknown said...

dear..

buat biz online laa..ade housewife yg wat ni full time, so far alhamdulillah memang ade solid income..I pn buat as side income je..so far mmg income dia Alhamdulillaahhhh!!!! membantu jugak laa..:) check out my blog k

http://mamafaizzhafran.blogspot.com/2012/01/demi-masa-depan-kami.html