IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, June 5, 2012

Resepi Dalca

Ok meh tgk cara buat dalca plak
ni sayur2 yg nk aku letak dlm tu

pastu kacang dal tu rendam la dulu..gambar lupa snap :p


yang penting, rempah ni
hahahaa ni sume mcm instant tau korang
sume rempah ada dlm kotak2 tu..so ko bancuh2 tumis jek
cara2 buat sume kt blkg kotak..senang je 



taraaaaa jadi la dalca
tapi cair sket kuah nye pastu kacang dal tu tak lembut sgt lagi :(


ni nasi tadi..lepas da tanak kejap api slow, ko gaul2 la kasi lauk rata dgn nasi
ala2 ayam tanam dlm nasi


2jam aku masak sume ni..hahaa
punye la lama..


lega anak & suami hepi
cuma Iman xsuke nasi tu sbb spicy sket kot
so kena msk nasi putih utk dia


nnt ada free weken nk masak2 gini lagi 
bistu hari keje mmg tak dan kan nk buat sume ni
saya tau suami saya hepi bile saya masak utk dia :)

*entry ketiga*

7 comments:

Falsya said...

wahhhhhh...nmpk sedap..perghhh!!..2 jam ke syana..kalau aku tmbh lagi sejam..mau laki aku order mcd dulu..hahaha..

Sherwieyna Muzzawer said...

Alahai sedapnyaaaaa!

SURIA AMANDA said...

janji laki ko suka noks..

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Air tangan isteri, mestilah dia suka, :) Penuh dengan TLC tu...Tender Loving Caring, :)

FARAH deeb said...

Laki mane yg tak ske bini masak dik oiiii hahahahaaa... (lg2 sbb free tyh kuar duit kt kedai!)
My latest Entry :)
Cuti-cuti M'sia: D'Ark Resort Janda Baik, Pahang

mama tisya said...

kacang dal kena rendam semalaman tp okla dh terror masak

♥ Wina ♥ said...

waaaa rindu dengan dalcha mak wina..nak suruh dia masaklah!