IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, June 19, 2012

Nasi Ayam Halia

Morning!!!
semalam blog sunyi sbb aku MC..
flu sampai sakit kepala otak aku :(

tapi sempat gak masak nasi ayam smlm 
banyak gile..tp x larat nk gi ketuk umah jiran bg sepinggan :(

aku stim jek ayam ni
gaul dengan Halia + Garlic 
aku stim pakai Magic Pan aku tu
kejap jek masak dia 


Cara buat cili

Bahan:
Cili merah
Cili api
Halia
Garlic
Garam
Jus limau Nipis sket


Cara:
Blend je sume tu
pastu masak kejap




Yang ni sup ayam simple
punya simple smp xde daun sup
hahahaa..lupa beli ;p
aku tak tumis sup ni..just campak halia + garlic + bawang merah
pastu reneh


ooopsss gambar nasi xde :(
aku masak nasi dgn sup ayam tu..pastu letak minyak sapi sket
bawang2 + halia


ok tu jek pun resepi nye..simpe campak2 jek


*entry pertama hari selasa*



5 comments:

♥ Vna ♥ said...

yang campak² tu lah yg sedap ;-)

SURIA AMANDA said...

pagi2 ko buat lapar la beb...aduhai...

Farah Deeb said...

Wahhh ayam? Halia? Mesti sedap nih! Kan dah terliur (lap kejap!)
My latest Entry :)
JJCM: Chicken Rice Shop (Wangsa Maju)

Unknown said...

cilidia nampak sedap...


magic pan ko tu, chefel tu ke?

syanasaid said...

haah bada yg chefel tu