IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, June 11, 2012

Syamil Iman: 1 Tahun 11 Bulan

Morning!!!!
semalam 10 June genap iman setahun 11 bulan

big boy sangat da Iman tu
alhamdulillah membesar dgn jayanya
walau kadang tu kerap xsehat..tp aku tau dia kuat lawan sume tu


ni gambar semalam...

Perkembangan Syamil Iman:

- skrg ni suka tiru perlakuan org keliling..mcm siram pokok ni, tiru Umi la ni..:)

- da boleh paham la apa dia cakap..da mula nak ckp 3 patah perkataan dlm 1 ayat
"pa ia Mi??..." suke tny gitu kalo dia xdgr ape aku ckp..
"ooo..tak ngar.." bila aku ulang nnt dia jawab la gitu..hahahaa

- da makin pandai la kalo nk ajak sembang..hehee

- tapi yang perangai buruk aku dia ngikut is GARANG
maak aiii..seram aku..kadang tu aku marah dia sbb sepah umah ke kan, kang dia datang kat aku sepuk nye aku..huhu kalo ngan Papa nye xde plak gitu

- dia takut ngan syarul..ngan aku, huh jgn harap la :(
aku marah dia akan marah aku balik, or dia akan gelak2..sedey jek


- so skrg ni kalo dia notty2 time aku jaga dia sorg2..mmg aku buat tak layan jek..aku just ckp, "Iman sepah2 la..umi xmo kawan budak notty.." nnt laju jek dia kt aku
aku buat2 la jual mahal sket..hehee

kesimpulannye aku da tau: kalo dia notty, lagi aku marah, lagi dia ngade x nak dgr cakap..so aku buat tak tau jek..nnt dia yg dtg ke aku..hahahaa

- da makin lasak..lasak pergerakan, pastu mulut tak bleh diam..hahaa ada jek benda dia nk cakap..
kalo dia tgh diam minum susu tgk TV, kang ttibe aku menjerit sbb nampak cicak ke kt dapur, nnt sebuk la laju2 jek dia dtg tanya "pe Mi??.."
hahahaa mmg pantang dgr aku jerit..sebuk jek nak tanya..

- jugak pandai tunjuk emosi...kalo dia gigit aku (yup sgt suke menggeget aku) aku buat2 nangis, kang dia dtg lap2 air mata aku..pastu ckp "angan angis..mi..angan angis.."
pastu suh cium, dia cium..hahaa padahal aku nk tergelak2 da

da itu jek la nk cerita (ttibe blank nk letak ending camne)


*entry pertama hari Isnin*

11 comments:

My Love.. said...

yeaa...ada 2nd birthday party x? jgn lupa jemput :)

be a good boy iman!

SyaNa said...

zurai..tahun ni xbuat kot bday party iman..celebrate kami2 jek kot

♥ Vna ♥ said...

samalah..my son takut dengan ayah dia tapi ngam dengan mama dia ;-)

Falsya said...

dh nak 2 thn dh..mesti rase mcm kejap je kan?..

mama_umar_maryam said...

lagi sebulan 2 thn dah iman..mcm2 akal ye awak ;)..

mama_umar_maryam said...

eh syana, terigt aku yg contest fb D Jari Artz tuh, ko ltk gmbr family ko tu kan..rupenye isteri sepupu apai mng no 2 , dpt candy corner utk wedding diorg kt bangi nih,hehehe, tapi pd aku candy corner diorg tu biase2 je, yg memenuhkan brg kt situ cuppies makcik aku ;p

Nurul Says said...

tak lama lg masuk 2thn ;)

Anonymous said...

dh nak msk 2 tahun kan kejap je rasa

A.H.A.D said...

kejap je dh nak 2 thn kan.
samala afeef pun kuat gigit.

sall said...

Amboiii..rajinnya dia. lps ni siram bunga kat umah aunty pulak ye.

watyz said...

sekejap je masa berlalu kan...