IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, May 18, 2009

Petua: Merasa garam dalam masakan

ni petua khas utk yg berpuasa..kot2 korg masak pastu nk rse masakan tu okke tak garamnye kan...kang letak kt lidah ko tertelan plak ye..

caranye: letak kuah kt jari
-kalo kuah tu tak meleleh tu maknanye cukup masin..
- tapi kalo jari ko rasa perit tu tanda terlebih garam..
dia tak cakap perit camne...korg try la ye..practise skrg..tak lama lg nk bulan pose da...


8 comments:

ar-adawiyah said...

attte....puasanya dah berganti ke blom....

Mamamanja said...

kalo kuahnya pekat likat camner nak tau weh???
kompom x leleh punya.
dah tu tgh ngelegak atas dapor... kompom ler perit jari tu weh

mama tisya said...

sharing is caring

sall said...

MAKAN MCDONALD FREE?????

Nana said...

slalu agak2 je bulan pose

Nana said...

tapi kan klw kita buh grm awal2 dlm masakan yg ada ubi kentang

Nana said...

kuah mmg xterasa masin sebab kentang tu dah serap garam

Nana said...

pastu kalau lelama dalam piuk kuah tu pon akn jadi masin ketang dok serap garam