IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, June 16, 2009

Petua: Angin satu badannnn

Sakit Angin

Jika anda terkena senak perut dan selalu sendawa angin minumlah air rebusan ini :-

1. Rebus empat atau lima tangkai cili kering (tangkainya sahaja), dua ulas bawang putih bersama tiga cawan air.
2. Campurkan sedikit halia bersama rebusan tersebut. Minumlah beberapa kali.
Amalkan meminum air rebusan daun mengkudu dan halia.



-aku mmg jenis byk angin tau..kejap2 prottt kt bwh..kejap2 burpppp kt mulot plak..kalo lagi terok angin tak bleh kuar..rse nk pengsan tahan sakit. smp tonggeng2 aku..jenuh la syarul sapu urut perot aku bagai...
tapi bile tgk petua ni erkkk berani ke aku nk minum air tu???
gile ko minum air tangkai cili. tak pedasss ke???siap tambah halia plak tu..
korg try la ye. nnt story kt aku :p

petua hilangkan kepala hangin ade tak korg??? lalalalala

11 comments:

Gieyana said...

wei..aku takut pewot ko nnt pedas jer..bleh ka erk..setahu aku minum air halia jer...
~ Owhh..utk kepala angin tue..suh amik air sembahyang byk2..hehehe

atle ♥ waT¡e said...

haishh..ingatkan dia dh try..hehe..kesabaran je la..mimum teh halia je pun cukup kot tuk buang angin..

helena's said...

kepale hangen petua dia..sekeh jek..~lalala

SyaNa said...

gie~ tu la siap kena minum air tangkai cili bagai..seram aku
~owhh insappp

watie~ tu la kan..takot aku nk minum air tangkai cili

helena~ lalala jugak :p

zieha said...

k.zieha pon jenis pesyen yg byk angin..biasa mmm air serbuk halia yg dh di blend..:)tak pernah plak masuk tangkai cili..lalalalala:)

Nana said...

minggu lepas aku kena angin ni masyallah senak gile puncanye makan labu.
good dinfo nih...tq

shiemz said...

shiem pun jenis angin gak tapi shiem slalu minum air halia jer.. x penah lak dgr tangkai cili tu.. heheh.. minum air halia tambah gula sket... angin terbuang jer selalu.. hehhe

sararisa said...

kak syana...ari tu sara gi spa kan...dia bagi minum teh halia... pastu sara mintak resepi....dia cakap rebus halia muda skit + pandan...pastu masa nak minum + madu 1 sudu besar....sedap woooo...kuar sume angin...pastu badan pun rasa ringan je....berpeluh2 pas tu (org dalam pantang pun leh minum...utk kurus ke...)

mama tisya said...

sharing is caring

sall said...

MAKAN MCDONALD FREE?????

Nana said...

aku pon nk mekdi