IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, June 10, 2009

Save the earth

tak tau camne mau kasi mukadimah..
assalamualaikum.... :)

aku lately ni byk sgt azam..azam mau masak la, azam mau kurus badan la..yg terbaru azam mau selamatkan bumi!!!!

gelak..gelak...hahhaaaaa
tp siyes..aku rse even tak la besar sgt ape aku buat ni tapi aku harap bleh la bantu bumi kita yg makin uzur ni. sian bumi tau :(

smlm ade pasar malam, aku paksa syarul bwk beg tesco ni. lama da aku dapat beg tesco ni tapi tak pernah guna. so smlm pestime aku guna beg ni.

kt negara2 luar aku rse benda ni sume da jd biasa. tapi kt malaysia even byk supermarket yg buat kempen guna beg mcm ni tapi tak dilayan. org lg suke plastik beg. sbb lepas tu bleh guna utk buat plastik sampah kt umah.

aku selalu tgk cerita OPRAH tau. mmg selalu dia tunjuk pasal kempen GO GREEN. so dr situ mcm timbul kesedaran kt diri sdiri.

so smlm aku hepi sbb azam aku tercapai..insya-Allah aku akan kekal kan begini. yg plastik merah tu ayam tau. takkan la aku takmo plastik plak kan. len la kalo org tu balot ayam tu pakai kertas ke..aku rse itu yg terbaik kan..suh org meniaga ayam daging balot pakai kertas pastu campak jek dlm beg ni.


so ade sape2 mau folow aku SAVE THE EARTH, GO GREEN!!!


-kalo soping baju kasot camne ha?? kena bwk beg ni gak ke?


8 comments:

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

bagus2...
teringin gak nk buat cam ni..

klu soping kasut kt pasaraya kan..
klu leh kotak kasut pon tak yah amik
campak kasut tu kt dalam beg kite sendiri..hahaha

atle ♥ waT¡e said...

ehmm bagusnye..
nnti nak try jgk la..isnyaAllah

~Atie+Farid~ said...

bagus! aku suke azam ko yg baru ni n APE YANG PENTING ( cam wonderpets plak ) azam ko tercapai!...

aku kan tingin gak ngikut ko..tp malu la...beg tesco tak glemer sey!

camne?????

hehehehe...aku joke jela..kan sampai seru, aku ikut azam ko ye yang

SyaNa said...

fieza~ buat tau..beli kasot teros pakai..hahaa


watie~ cuba la..

atie~ ape yang penting?? kerjasama!!! hahhaaa
yang beli la beg crocs kt ayien..glemsss ko

M@L@ said...

bagus gak azam ko dik oi...
bg bumi sentiasa hijau....

Liana said...

bagus tol azam ko syana. Ku doakan ko berjaya

Anne Zain said...

wahh...tahniah babe...tahniah!...ekekkeke
kene boh 1 dlm bonet kete ni...kalau tak mmg tak hengat teros...

cintaKusayangMu said...

bagusnye k.syan..menyahut seruan kerajaan...
qis pn teringn sbnrnye nk pki green bag ni..tp klu giant nye bag leh ke pki kt tesco??tesci nye bag leh ke pki kt jusco>>kang kena bli 2-3 bag utk 1 mall lak...huuhu...