IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, July 22, 2009

Mehon sup kepala ikan

korg pernah try?? aku agak jaukun bile tgk menu ni kt kedai time lunch smlm. Head Fish Meehon Soup..dlm kepala terbayang la mcm kari kepala ikan kan..kepala besar dia letak ngan ade mata ikan, gigi bagai kan..
teros mcm terpk camne nk makan?? ngan meehun lg, mau penuh mangkuk..
sekali tu datang2 tgk lor dia da potong2 kepala tu pastu da siap goreng garing (yang mana tulang nye bleh dikunyah2) kuah nye kaler putih.kimm ckp mcm mkn mehun lontong..rsenye mmg dia letak santan sket.kasi lemak2 berkrim..
pastu rse masam2 yg dtg dr sayut jeruk & tomato...
mmg sedap la 1st cuba ni..sup nye rse fresh sgt..

sekian.

5 comments:

mama_umar said...

dr gambar pon dah tau sedap syana,smlm pon aku mkn maggi bowl tu xtra delicious siap ade santan sekali,lemakkk..dap :)

::YanN:: said...

yang ... ko mkn kat mana ? aku puas carik yg halal ko tau..
menu ni kedai cina je byk jual..
aku tengok dorang buat kan, yg putih tu susu cair...bukan santan..
terlior weh...

Beautiful Disaster said...

saya tak makan kepala ikan.ikan pun takmakan. makan mase dalam pantang je. pastu tak makan da. hehe.

JiEjAh_DeEn said...

ooooohhh menggiurkan sup ituuu..
aku suka sup² ni :D

SyaNa said...

zet~ haiihh mak buyung makan megi?? no good..no good..

yann~ ade ni kt opis aku..meh la sini

beauty~ iskhh kepala ikan sorga!!

jiejah~ ko cr la resepi buat..nnt tempek gambar..hahaha (suh org buat plak ye, bukan nk buat sdiri)