IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, October 13, 2010

Bukan sebab tak sayang

hai :-) ari ni aku cuti dok kt umah je dr td
sonok aku gomol iman

hari ni nk buat luahan rasa ye :p
pasal aku asingkan tempat tido iman seawal usia dia 3bulan :(

ade beberapa komen dr member2 & family pasal benda ni
aku buat gini bkn sbb xsyg..bkn aku tak rindu time tido mlm iman xde sebelah aku.kejap2 kang aku gi bilik dia cium2..angau beb!!!

bukan aku xrisau dia tido sorg dlm tu.gelap2 lagi.tapi aku nk ajar anak aku berdikari & jadi berani
lagi pun, lepas tgk experince org terdekat aku pasal kepayahan nk asing tempat tido anak2 bile dorg da pandai ckp, so aku da diskus ngan syarul psl benda ni
kami ber2 setuju :)

sape pernah tgk NANNY 911??
jenuh ko dia paksa anak dia tido tempat sdri.siap gado2 lagi nangis2 jerit2 anak dia
aku kalo bleh xmo jd gitu.sbb tu aku amik tindakan awal

ok la mungkin cara kite treat anak kite berbeza
tp jgn ckp aku xsayang anak aku.or aku xrisau pasal dia
ok?
aku nak Iman jd berani!!!

12 comments:

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

yang...biar ler org nak cakap apa..
janji ko tau niat ko tu untuk apa kan...

memang bagus asingkan anak tdo...
aku sokong beb...

mmmuahhh tuk imannn

IDA said...

good boy iman :-)
ikut kite la kan nk didik anak cemana..pedulikan kata2 org :-)

cik helena said...

takpelah len kali kasik iman tido ngan kite..wuwuwuww

Iela Fazielah said...

syana: xpe train dia awal2... kalau ikut aku, si irfan pun aku nak buat mcm tu.. tp katil dia sblh katil aku je.. tp tulah.. dia xmau dok dlm playpen/babycot dia.. menangis mcm org giler... skrg ni rasa boleh alih kot sbb dia tido dah tak menyusu mlm2..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

biar apa orang nak cakap janji ko as parent kat iman taw apa yang terbaik tuk dia..dun worie beb...

Diarihatiku1976 said...

syana.. jgn risau.. peduli org nak kata... masing-masing cara didikan..

PHiRa said...

elok la train dari skang...nanti jadik macam aku...tido berdua, bila bgn dah ada 4 org 1 katil...sakit badan2 aku..tido pun setengah montot jek....

zura@iwan said...

betui tu syana...lain org lain cara nk didik anak...mmg susah bila dh bsr nnti, duk nk tido bawah ketiak kita je kan....kita syg anak tu yg kita didik supaya bdikari....lgpon syana dh siap psl monitor kan...

saveme_zero said...

syabas syana! ksu pun belum buat lagi wlupun bilik alya dah sediakan. nti la nak try...tgk dia nak ke tak

dalila said...

kalo dh ada bilik n selesa n lengkap ngan baby monitor rasnya tak salah... jgn jadi cam saya anak dh 6 thn susah sungguh nk asingkan tempat tido..lagi 1 diorg mmg takkan tido kalo mama takder sebelah..so mama nk bagi anak tido dgn mama2 sekali tido awal...w.pon baru 9.30mlm.. dh anak2 sekolah, kenelah suh tido awal...saya pernah try biarkn diorg tido sendiri..tu pun merajuk2 dan sampai 1/2 jam masih lagi tak tido..last2 mama temankan tak sampai 5 min terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....susahkan nk train bila dh besar.

SyaNa said...

TQ korg sbb paham ape luahan aku
lebiu oollll

sall said...

911 can't u halp me..yg penting aku nak “MAKAN MCDONALD FREE?????”