IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, October 18, 2010

Mana 1 yang ok?

selamat pagi isnin :-)
ari ni aku nk mintak tolong korang
tak susah pn..tolong bagi opinion jek

mengikut experince korang, mana 1 benda kt bawah ni lagi best

1) Electric Thermo Pot
yang ni aku mmg guna.tapiiii da rosak pagi tadi :(




2) Cordless Electric Kettle
yang ni senang tak??
ke mcm terkocoh2 time nk bancuh susu baby tu
ye la kena tggu air masak la kan


tolong ye korang.sbb susah la masak air pakai cerek dapur tu
aku rasa cerek tu lagi makan masa.

tp bagi aku senang lg pakai yg thermo pot tu.sbb nak pakai tekan jek kan.air always panas dlm tu
tapi elok ke utk baby???

15 comments:

Anonymous said...

kalau aku amik yg thermal pot tu mmg senang nk air panas tekan jek..ye la bb ni kalau dah nak susu...nanges xdan2 kita mesti la nk cepat bancuh kang pakai kettle lambat plak nk tgu panasnye.
psal elok ke tidak utk bb itu aku xtau la plak

wawa said...

aku pun pilih thermal pot....

aku penah dengar sorang nurse kata tak bape elok sebab molekul air tu asik kena boil berulang2 kali...kalau ikut cakap org kedai lak - amik yang banyak pilihan suhu utk keep warm tu, maintain suhu paling ok like 60 degree aje instead oh yang hanya ada keep warm aje.... (panasonic ada 3 pilihan suhu utk keep warm)

wallahuaklam...

rasp said...

i pun suka yg thermal pot tu sis..
kkdg susah nak predict bila dia nak milk...
masa tu dia melalak...
masa tu kita nak jerang air...

SyaNa said...

tq korang
aku pn rasa therma pot tu yg paling mudah

Iela Fazielah said...

syana, aku kat rmh mmg pakai thermal pot tu.. bkn sebb suka.. tp ia sgt menjimatkan letrik dan memudahkan.. 1 lg... air sentiasa panas n available anytime ko nak pakai even nak bancuh kopi segelas.. betul tak> yg penting.. jgn lupa refill air ok...

Afne said...

aku pakai water dispenser je. mintak diorg hntr stok gelen 5 biji ke rmh trs tiap2 3-4 mggu. sng tekan air pns air suam bila bila buat susu anak. pakai letrik le kan mcm thermo pot ngan kettle tu.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

better mmg thermol pot tu le...sng & cepat....

tp psl elok ke x tu...x sure plak...

bOnda said...

i vOte fOr cOway!!
eheh..tade lak dlm list plak
thermO pOt tu pun Ok

but akak nak share sumting
akak pakai cOway
laaaagi senang
just tOuch jer, air panas kua
nak air sejuk pun ada
air suam pun ada
takyah refil2
sangat senang bila nak buat susu & bila tamu datang
=)

mama_umar_maryam said...

aku mmg gune thermo pot brand faber dr sejak umar,ttg elok x elok utk bb tu xtaula syana,mudah2an xde la efek sgt..klu bajet lebih aku pon nk angkut yg botol2 besar mcm kt opis nih,ade hot,medium,cold..

cintaKusayangMu said...

hurm...vote for thermal pot.....

**pss akk xbf bb lg ke???ke nk beli thermal pot ni utk pnskn ebm mlm2???

Kak Salina said...

Salam... Kalau akak lagi senang masukkan air dalam thermos aja. Malam2 siap dah masukkan susu anak dalam botol. Bila bb nangis aja, masuk air...Dah boleh minum susu... Jimat masa makcik ni hah.

Tapikan beli ajalah thermopot tuh.

sall said...

NAK MAKAN MCDONALD FREE?????

kedua2nye terbaeik

Shannon said...

aku pakai water dispenser je. mintak diorg hntr stok gelen 5 biji ke rmh trs tiap2 3-4 mggu. sng tekan air pns air suam bila bila buat susu anak. pakai letrik le kan mcm thermo pot ngan kettle tu.

Bond said...

i pun suka yg thermal pot tu sis.. kkdg susah nak predict bila dia nak milk... masa tu dia melalak... masa tu kita nak jerang air...

Unknown said...

Saya beli Faber 6 L, tahun lepas, tapi 2 bulan ni, airnya berbau plastik..tengok plastik kat penutupnya dah mula pecah